بانک و بیمه

تکمیل پولبک و ادامه اصلاح شاخص صنعت بانکداری

هادی بهرامی; بازار: بخش بانکی نقش مهمی در چرخه نقدینگی دارد و یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است. بنابراین تحلیل شاخص صنعت و سهام مؤسسات بانکی برای اتخاذ تصمیمات مالی صحیح حائز اهمیت است. شاخص بانکی به طور میانگین وضعیت کل گروه را نشان می دهد که در هفته گذشته ۰.۱۵ درصد و در ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. این شاخص در هفته گذشته از محدوده ۷۷۷۰ واحدی به ۷۷۸۲ واحد رسید.

شاخص گروه بانکی در بورس در هفته گذشته تقریباً خنثی بود و سهام شرکت های فعال در این صنعت توانستند بخشی از افت قیمتی خود را جبران کنند و افزایش اندکی را به ثبت رساندند. شاخص بانکی پشتوانه ۸۲۰۰ واحدی و در نهایت ۷۹۰۰ واحدی را از دست داد و اکنون به نظر می رسد در حال سقوط به پشتوانه از دست رفته است و در کوتاه مدت تمایل به اصلاح قوی تری از حمایت ۷ ۱۳۰۰ واحدی وجود دارد.

بانک ملت با ارزش بازار ۱۳۶ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با ارزش بازار ۶۹ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان، بانک تجارت با ارزش بازار ۴۱ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان و در نهایت بانک صادرات با ارزش بازار ۳۱ هزار به عنوان بزرگترین شرکت ها در در صنعت بانکداری نیز در ۷ روز گذشته به ترتیب ۰.۳ درصد، ۰.۲ درصد کاهش و ۱.۶ درصد و ۱.۲ درصد افزایش داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا