ورزشی

تیرانداز تُرک چگونه قلب‌‌ها را نشانه رفت؟

یوسف دیکه خیلی باحال بود و با دست چپش در جیب شلوارش شروع به تیراندازی کرد.

به زودی توجه حضار به او جلب شد. یوسف نیز مانند دیگران هدفون نداشت و فقط از عینک طبی معمولی استفاده می کرد. خبری از لنزهای مخصوص دید بهتر و دقیقتر و لوازم سبک آنها نبود.

مرد ۵۱ ساله با آرامش و خونسردی خاصی اسلحه خود را مسلح کرد و سپس شلیک کرد. وی سرانجام به همراه هم تیمی خود شوال ایلایدا طرهان موفق شد در مسابقات تپانچه بادی ترکیبی تیمی ۱۰ متر به مدال نقره دست یابد.

کاربری با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس با پیوست تصویر یوسف نوشت: ترکیه مردی ۵۱ ساله را بدون لنز مخصوص، محافظ چشم و گوش به میدان فرستاد و مدال نقره را دریافت کرد.

“موفقیت با گذاشتن دست در جیب به دست نمی آید”

البته آقای دیکه با تیراندازی غریبه نیست: پاریس ۲۰۲۴ پنجمین تجربه المپیک اوست. او پیش از این در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نماینده ترکیه بوده است. او همچنین دارای چندین عنوان قهرمانی جهان و اروپا برای مسابقات مختلف تیراندازی با تپانچه است.

او یک افسر بازنشسته ژاندارمری ترکیه است، بنابراین قبل از اینکه با آرامش شلیک کند، آمادگی خوبی داشت.

آقای دیکچ به رسانه های داخلی ترکیه گفت: «به تجهیزات خاصی نیاز نداشتم. چون من یک تک تیرانداز هستم. موفقیت من با گذاشتن دست در جیبم به دست نیامد.»

حتی حساب رسمی رسانه های اجتماعی المپیک در مقایسه ای تصویری، سبک تیراندازی او را با یک ستاره کره ای مقایسه کرد.

جالب اینجاست که کیم یی در مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان نیز مدال نقره را از آن خود کرد و در روزهای اخیر با تکیه بر استفاده از مجموعه کامل وسایل ورزشی تیراندازی به تیراندازی باحال معروف شده است.

سپس ویدئویی از تماس چشمی او پس از شکستن رکورد جهانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

اما کاربران شبکه های اجتماعی هنوز دست از یوسف دیکچ برنداشته اند و با انتشار پست های مختلف سعی در ارائه گزارشی طنز از ژست او و رمز موفقیت او دارند. کاربری با کلاژی از تصاویر آبجو و سیگار نقل کرد که پس از حضور در میخانه به میدان رفته و عده ای تصاویر او را با گربه اش بازنشر کردند.

در هر صورت آقای دیکه در پنجمین حضورش در المپیک بیشتر از چهار المپیک قبلی شناخته شد و با کمک شبکه های اجتماعی شهرت جهانی پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا