اخبار اقتصاد ایران

تیر خلاص منظور؛ ظرفیت پرداخت افزایش ۳۰ درصدی حقوق وجود ندارد!

رئیس سازمان برنامه و بودجه بدون اشاره به ناتوانی دولت در اجرای وعده تک رقمی تورم:

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ظرفیت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارکنان وجود ندارد، گفت: با افزایش هزینه ثابت حقوق، درآمدی حاصل نمی شود و بودجه دولت نامتعادل می شود. و به بانک مرکزی و بانک ها متوسل خواهد شد. اضافه برداشت رخ می دهد، پایه پولی افزایش می یابد و تورم افزایش می یابد.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، داود منظور در همایش اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها، رفع اختلافات و نقش آفرینی جدید در عرصه بین الملل، اظهار کرد: همه ما دوست داریم حقوق سال آینده را در یک سال افزایش دهیم. سالی که تورم نسبتا بالایی داشتیم. بیایید نگاه کنیم و حداقل ۲۵-۳۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم. اما وقتی منابع خود را حساب می کنیم، می بینیم که ظرفیتی برای پرداخت ۳۰ درصد افزایش حقوق به کارکنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم درآمد کارکنان را در شرایط تورمی افزایش دهیم باعث خوشحالی همه می شود. اما اگر نتوانیم چه؟ هزینه افزایش حقوق قطعی است، اما درآمد حاصل نمی شود و بودجه دولت را نامتعادل می کنیم و دولت به بانک مرکزی و بانک ها متوسل می شود، سپس بانک ها نامتعادل می شوند و اضافه برداشت اتفاق می افتد، پایه پولی بالا می رود و تورم تشدید می شود. .

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا