ترندهای روز

تیشرت گلدار، راز سرقت‌های بزرگ باند ۵ نفری را برملا کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این متهمان که به مجازات های حبس، شلاق و از دست دادن اموال طعمه محکوم شده اند، توسط دو نفر از غارتگران ردیابی و در نهایت دستگیر شدند.

یکی از این شکایات در اوایل بهار سال گذشته مطرح شد. شاکی مردی افغان است که به گفته خودش صرافی سیار داشته و به هموطنانش خدمات ارائه می کرده است. به پلیس آگاهی رفت و بابت سرقت ۵ میلیارد تومانی شکایت کرد.

شاکی پرونده درباره شغل خود گفت: هموطنانم ریالی به من می دهند و در ازای آن دلار و طلا یا حتی پول افغانی دریافت می کنند و من پول یا طلا را در محل یا هر کجا که بخواهند به آنها تحویل می دهم.

شاکی در تشریح شب حادثه گفت: آن شب منتظر افرادی بودم که قرار بود معامله دلاری سنگینی با آنها داشته باشیم. با دوستانم نشسته بودیم که زنگ در را زدند و من به این فکر کردم که من مشتری هستم که با آنها ملاقات می کنم در را زدم اما وقتی آنها بالا آمدند متوجه شدم که آنها مجرم هستند و برای دزدی آمده اند. چهار نفر با تهدید قمه و چاقو دست و پای ما را بستند و سپس گاوصندوقم را که ۵ میلیارد تومان پول و طلا و سکه و دلار بود خالی کردند و رفتند.

با شروع تحقیقات و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته مشخص شد سارقان پنج نفر هستند. صورت همه آنها کاملا پوشانده شده بود، یک نفر نگهبانی می داد و چهار سارق دیگر وارد خانه شدند و دقایقی بعد پس از خروج از خانه، همه سوار شدند. پراید و فرار کرد

در حالی که تحقیقات ادامه داشت فرد دیگری با مراجعه به پلیس از سرقت ۵۰ هزار دلاری منزلش خبر داد. در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقان در غیاب مال باخته وارد منزل وی شده و محتویات گاوصندوق را به سرقت برده اند. با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته در سرقت دوم مشخص شد سارقان پنج نفر بودند که یکی از آنها سارق و چهار نفر سارقان اصلی بودند.

در ادامه شکایات زیادی مبنی بر اینکه سارقان با بستن دست و پای صاحب خانه اقدام به سرقت کرده اند مطرح شد. در تصاویر به دست آمده مشخص شد تمامی سرقت ها کار گروهی از سارقان است. در میان تصاویر یکی از سارقان مورد توجه ماموران قرار گرفت. او مردی کوچک و لاغر بود که یک تی شرت گلدار سفید پوشیده بود. دزدی که گاوصندوقش دزدیده شده بود با دیدن این عکس گفت: این دزد خیلی شبیه یکی از مشتریان من است که چندی پیش به سراغ من آمد و پول ایرانی رد و بدل کرد، همان تی شرت گلدار را پوشیده بود.

در همان زمان یکی دیگر از ثروتمندانی که خانه اش ۵۰ میلیارد مورد سرقت قرار گرفت، گفت: قد و اندام این فرد شبیه کارگر کارخانه من است.

پس از حصول این نتایج، این کارگر افغان در ملاقات رسمی با مدیر کارخانه دستگیر شد. بعداً مقداری اقلام مسروقه در خانه اش پیدا شد، اما او همچنان منکر سرقت شد تا اینکه اعتراف کرد که به همراه چهار ایرانی دیگر که آنها هم کارگر هستند، قصد دو سرقت را داشته اند.

در پی این اعترافات چهار کارگر ایرانی نیز دستگیر شدند و پس از تکمیل پرونده در دادسرای ویژه سرقت و صدور کیفرخواست، پرونده در شعبه سیزدهم دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. و در پایان دو نفر از آنها به ۱۰ سال حبس تعزیری، مصادره مال و شلاق محکوم شدند. سه نفر دیگر به ۵ سال حبس تعزیری، مصادره مال و شلاق محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا