ترندهای روز

تیلور سوئیفت رکورد الویس پریسلی در فهرست پرفروش‌ها را شکست

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تیلور سویفت، خواننده آمریکایی، رکورد طولانی مدت الویس پریسلی را برای بیشترین رتبه اول در جدول فروش هفتگی آلبوم بیلبورد ۲۰۰ در ایالات متحده شکست.

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی بیلبورد که بازار موسیقی آمریکا را رصد می کند و فهرست هفتگی پرطرفدارترین آلبوم ها را منتشر می کند، آلبوم «۱۹۸۹؛ «نسخه تیلور» توانست تا یک هفته دیگر جایگاه اول جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب، تیلور سویفت با مجموع ۶۸ هفته در صدر فهرست “بیلبورد ۲۰۰” از الویس پریسلی پیشی گرفت.

اگرچه سوئیفت ۳۴ ساله رکورد جدیدی را به عنوان یک هنرمند انفرادی به ثبت رسانده است، اما رکورد اولین مسابقه از این دست همچنان در اختیار گروه بیتلز است که آلبوم های آنها ۱۳۲ هفته در صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ بوده است.

الویس پریسلی که به عنوان “پادشاه راک اند رول” شناخته می شود، رتبه دوم را در بین هنرمندان انفرادی و در مجموع رتبه سوم را برای بیشترین زمان در صدر با مجموع ۶۷ هفته از سال ۱۹۵۶ تا ۲۰۰۲ دارد.

در هفته منتهی به ۲۸ دسامبر ۱۹۸۹؛ نسخه تیلور ۹۸۰۰۰ واحد آلبوم فروخت که تقریباً نیمی از اوج فروش فصل کریسمس در صنعت موسیقی ایالات متحده بود. این پنجمین بار در سال ۲۰۲۳ است که آلبوم تیلور سویفت در صدر فهرست بیلبورد ۲۰۰ قرار می گیرد.

آلبوم «کریسمس» مایکل بابله، خواننده و ترانه سرای کانادایی، پس از آلبوم تیلور سویفت، دومین آلبوم پرفروش هفته بود و آلبوم «جمعه صورتی» نیکی میناژ در جایگاه سوم قرار گرفت.

در ۶۸ هفته ای که آلبوم های تیلور سوئیفت رتبه اول جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص داده اند، آلبوم های «بی باک» و «۱۹۸۹؛ «نسخه تیلور» با ۱۱ هفته، «فولکور» با ۸ هفته و «قرمز» با ۷ هفته. هفته ها

سال گذشته، تیلور سویفت رکورد باربارا استرایسند را شکست و به هنرمند زن با بیشترین آلبوم شماره ۱ تاریخ تبدیل شد. او همچنین تنها هنرمند زنده‌ای است که ۱۱ آلبومش به طور همزمان در بین ۲۰۰ آلبوم برتر صنعت موسیقی آمریکا قرار گرفته است.

این خواننده که ماه گذشته از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۳ ایران تحلیل شده بود، در جریان تور جهانی “Eras” خود طوفانی در صنعت موسیقی ایجاد کرد به طوری که برخی از مقامات آمریکایی اعلام کردند که فروش بلیت های کنسرت این ستاره پاپ باعث شده است. رونق روزافزون صنعت گردشگری ملی شده است.

کنسرت های او در قالب این تور جهانی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته است در حالی که میانگین قیمت بلیت این کنسرت ها ۲۵۰ دلار بوده است.

انتظار می رود درآمد تور جهانی خانم سویفت در سال ۲۰۲۴ به ۱ میلیارد دلار برسد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا