ورزشی

تیم‌های لیگ نخبگان آسیا مشخص شدند

لیگ های برتر فوتبال اکثر کشورهای آسیایی در فصل ۲۴-۲۰۲۳ به پایان رسید و با توجه به مشخص شدن مجوز حرفه ای باشگاه ها، تیم های حاضر در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا مشخص شدند.

برهمین اساس سایت «فوتی رنکینگ» گزارش داد که تیم های پرسپولیس و استقلال از ایران، الهلال، النصر و الاهلی عربستان، السعد و الریان از قطر، العین و ال. -وصل از امارات، پاختاکور ازبکستان و قهرمان لیگ عراق در مرحله گروهی لیگ برتر. آنها در منطقه غرب ظاهر می شوند.

همچنین سهمیه سوم ایران (قهرمان جام حذفی) در مرحله اول مقدماتی شانزدهم. مرداد وی روز بیست و سوم به مصاف شباب الاهلی امارات و برنده این دیدار می رود. مرداد قطر در مرحله دوم مقدماتی مقابل الغرافه صف آرایی می کند و برنده این بازی به جمع ۱۱ تیم دیگر لیگ برتر می پیوندد. بازنده های این دو دیدار در لیگ قهرمانان آسیا ۲ (سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا) حضور خواهند داشت.

تیم های ویستل کوبه، کاوازاکی فرونتاله و یوکوهاما مارینوس ژاپن، اولسان هیوندای، پوهانگ استیلرز و گوانگژو کره جنوبی، بندر شاندونگ و شانگهای شنهوا از چین، بوریرام یونایتد تایلند، سنترال کوست مارینرز استرالیا، جوهور دارالتظیم از مالزی و برنده دیدار شاندونگ تایشان و بانکوک یونایتد تایلند، تیم های حاضر در لیگ برتر آسیا منطقه شرق را تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا