فناوری

تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه مسابقات جهانی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

تیم ملی رباتیک دانش آموزان ایران برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک راهی پکن می شود. این تیم با حضور در پنج لیگ مختلف و استفاده از مربی مالزیایی سعی در کسب موفقیت های جدید دارد. تیم ایران سال گذشته نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی این مسابقات شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «افق میهن»؛ سرنوشت نادر؛ رئیس تیم رباتیک دانش آموزی کشور در نشست خبری تیم رباتیک دانش آموزی ایران گفت: تیم ایران ۱۴ مرداد ماه برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک که با حضور ۳۱ کشور در حال برگزاری است به پکن می رود که سال گذشته نایب قهرمان شدیم.

وی افزود: پرواز ما ۱۴ حرکت کرد مرداد و مسابقات از ۱۸ است مرداد آغاز می شود و ۲۳ مرداد نتیجه گیری خواهد بود. مسابقات در لیگ های رباتیک مسیر یاب، خلاقیت، تجزیه و تحلیل داده ها و … برگزار می شود.

نوبخت ادامه داد: امسال برای اولین بار از مربی خارجی استفاده کردیم که قبلاً قهرمان جهان شده و تجربه کار با شاگردان را دارد. اولین دلیل استفاده از مربی خارجی این بود که در دانش فنی نقص داشتیم و احساس می کردیم استفاده از مربی خارجی این نقص را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: شاگردانی داریم که گاهی چهار بار در مسابقات جهانی شرکت کردند. سال گذشته در مسابقات آسیایی مقام اول را کسب کردیم.

احمد سمیعی; سرمربی تیم رباتیک دانش آموزی گفت: در ۵ لیگ در مسابقات جهانی شرکت می کنیم. در لیگ جنگجویان هوشمند مقام سوم و در لیگ تحلیل داده ها مقام دوم را در دوره قبل کسب کردیم و تلاش می کنیم در لیگ های بیشتری شرکت کنیم.

وی افزود: در بحث قطعات مشکل داشتیم و سعی کردیم ربات های راگبی را تقویت کنیم. دانش آموزان از طریق مصاحبه و فرآیند آزمون برای تعیین برگزیدگان نهایی افق میهن می شوند.

خانم پریسا افشار; مربی تیم رباتیک دانش آموزی گفت: ۱۵ نفر از تیم ایران امسال دختر هستند و امیدواریم مثل سال گذشته با دستان پر به ایران برگردیم.

محمد زکی از مالزی و مشاور فنی تیم رباتیک دانش آموزی نیز گفت: در مسابقات چین پیش رو در ۵ لیگ شرکت خواهیم کرد. ما در ایران در تامین قطعات تعمیری مشکلاتی داریم که باید حل شود و در صدد رفع آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا