ورزشی

تیم پرمهره ما به هنگ‌کنگ باخت

استقلال و پیکان امروز (شنبه) در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید. جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری پس از این دیدار گفت: به تیم ما تبریک می گویم. می خواهم از هوادارانمان تشکر کنم که از روز اول ما را شرمنده کردند. ما خیلی تلاش کردیم که بازی را در روز جمعه برگزار کنیم، اما هواداران ما شنبه به ورزشگاه آمدند و در سرما از ما حمایت کردند. خدا را شکر شرمنده شان نکردیم تا خوشحالشان را به خانه بفرستیم. همچنین خانم هایی که در آن شرایط سخت طبقه دوم ما را حمایت کردند. از آنها برای حمایت از ما در این ۱۵ هفته تشکر می کنم.

وی ادامه داد: از بازیکنانم تشکر می کنم که ۱۵ هفته سخت و پیش فصل دردناک را درک کردند و با جان و دل برای موفقیت استقلال جنگیدند. این نتایج حاصل تلاش بازیکنان و هواداران بود و من نقشی نداشتم. فکر می کنم نیمه اول بازی آنطور که می خواستیم پیش نرفت. آنها بازیکنان خود را به خط میانی آوردند و بازی را سخت کردند. در نیمه دوم تاکتیک را تغییر دادیم و تیم برتر بودیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: فکر می کنم وقتی نتیجه ۲ بر صفر بود برای ما پنالتی نگرفتند. دو آفساید برای ما اشتباه گرفته شد که می توانست در نتیجه تاثیر بگذارد. می توانستیم دو گل دیگر بزنیم تا راحت تر به پیروزی برسیم. گلی که زدیم باعث شد یکی دو دقیقه تحت فشار باشیم اما به حریف فرصت ندادیم و توانستیم سه امتیاز به حساب خود اضافه کنیم.

نکونام درباره لیست نقل و انتقالات استقلال گفت: تعطیلی لیگ برای تیم ملی است و برای آنها در جام ملت ها آرزوی موفقیت دارم. این تیم یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال ایران است. فکر می کنم تیم ما می تواند قهرمان جام ملت ها شود. در این مدت برنامه ریزی هم داشتیم. باشگاه پیشنهاد داد که در یک تورنمنت در امارات شرکت کنیم. اگر بازیکن جدیدی بگیریم در این مسابقات شرکت می کنیم. به هر حال ملی پوشان ما، شاید یکی دو نفر، در کنار ما نیستند، پس به نفرات نیاز داریم. من لیستم را به باشگاه داده ام. لیست به گونه ای است که تیم در مسیر قهرمانی قرار دارد و ما باید حداقل تعدادی از آنها را بگیریم.

وی در پاسخ به سرباز شدن جلالی و خالدآبادی و جذب سیلوا گفت: خالدآبادی دانشجو است و جلالی مشکلی ندارد. از اول فصل سیلوا را می خواستم اما او به خاطر مشکلاتش از استقلال رفت. باشگاه با او به توافق رسیده و فکر می کنم طی یکی دو روز آینده انتقال او رسمی شود. او فعلا به ایران نمی آید چون قرارداد قبلی اش مشکل داشت که باید اصلاح شود. مدتی طول می کشد، اما یکی دو روز دیگر کار حل می شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به اظهار نظر عنایتی مبنی بر اینکه استقلال یکی از پربازده ترین تیم های لیگ است، گفت: این حرف ها درست نیست. می دانید که توپ در فوتبال کار نمی کند. تیم مستعد ما نتوانست در مسابقات مقدماتی المپیک نتیجه بگیرد. به هنگ کنگ باختیم. آجیل همه چیز نیست. من از بازیکنانم قدردانی می کنم، اما گفتگو باید منطقی باشد. کارشناسان بزرگ فوتبال حرف من را تایید می کنند. ما تیم های برتری را دیده ایم که نتیجه نگرفته اند.

نکونام درباره اعتراض پیکانی ها به عدم اخراج بازیکن استقلال گفت: من صحنه را ندیدم. به دلیل مشکلات مالی که دیشب پیش آمد، جلسه ای در رختکن داشتیم و با بازیکنان صحبت کردم. هیچکس در مورد صحنه ای که شما می گویید صحبت نکرد. اگر اتفاق می افتاد و اشتباهی رخ می داد در بازی با مس رفسنجان به دلیل اخراج نشدن بازیکن حریف در دقیقه ۱۵ شکست خوردیم. پس از اتمام آن، تمام می شود. ما بیشترین آسیب را از داوری دیده ایم. چه اتفاقی افتاده باشد یا نه، آن را به کارشناسان واگذار می کنیم. هرکسی می تواند در دفاع از تیمش اعتراض کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا