طلا و ارز

ثبات قیمت طلای جهانی در معاملات امروز







قیمت جهانی طلا امروز در محدوده محدودی حرکت کرد و در ۲۰۲۰ دلار ثابت ماند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا در ۲۰۲۰ دلار و ۲۸ سنت ثابت بود و قیمت طلای آمریکا بدون تغییر در ۲۰۳۳ دلار و ۹۰ سنت باقی ماند. انتظار می رود حجم معاملات کاهش یابد زیرا بازارهای چین و هنگ کنگ برای سال نو چینی بسته هستند.

قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن کوتاه مدت به پایین ترین سطح بیش از دو هفته اخیر خود یعنی ۱۱۱.۷۲ دلار در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت.

همه منتظر آمار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا برای ماه ژانویه هستند که به زودی منتشر می شود. نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک نشان داد آمریکایی ها چشم انداز تورم نسبتاً با ثباتی را در آغاز سال گزارش کردند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان وال استریت انتظار داشتند که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه ۲.۹ درصد افزایش یابد که در مقایسه با ۳.۴ درصد در ماه قبل کاهش داشته است. همچنین انتظار می‌رود شاخص کلیدی قیمت مصرف‌کننده رشد خود را از ۳.۹ درصد در ماه قبل به ۳.۷ درصد در ژانویه کاهش دهد. طبق برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، معامله گران ۶۲ درصد احتمال می دهند که فدرال رزرو در ماه مه نرخ بهره را کاهش دهد.

به گزارش رویترز، در میان سایر فلزات گرانبها، پلاتین بدون تغییر ۸۸۸.۸۸ دلار در هر اونس، پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۹۴.۳۸ دلار رسید و نقره نیز بدون تغییر به ۲۲.۷۰ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا