اخبار اقتصاد ایران

ثبت‌نام از دم قسط و پرداخت ۶ ماهه

اینترنت فیبر نوری نوعی اتصال اینترنتی پرسرعت که از رشته های نازک الیاف شیشه یا پلاستیک برای انتقال داده ها به شکل پالس های نوری استفاده می کند. این فیبرها در کابل‌ها به هم متصل می‌شوند و در مقایسه با کابل‌های مسی سنتی می‌توانند داده‌های بسیار بیشتری را در فواصل طولانی‌تر حمل کنند. این فناوری سرعت اینترنت فوق‌العاده سریع، اغلب بیش از ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) را امکان‌پذیر می‌کند و آن را برای فعالیت‌هایی مانند پخش ویدیو با کیفیت بالا، بازی‌های آنلاین و استفاده همزمان از چندین دستگاه بدون افت کیفیت ایده‌آل می‌کند. .

مزیت اصلی اینترنت فیبر نوری سرعت و قابلیت اطمینان آن است. برخلاف اتصالات اینترنت قدیمی که در زمان اوج استفاده یا به دلیل دوری از ارائه دهنده خدمات دچار افت سرعت می شوند، کابل های فیبر نوری کمتر در معرض این مشکلات هستند. فیبر نوری اتصال ثابت و پایداری را فراهم می‌کند و آن را به انتخابی ارجح برای خانواده‌ها و مشاغلی تبدیل می‌کند که به خدمات اینترنتی قوی نیاز دارند. علاوه بر این، اینترنت فیبر نوری کمتر در معرض تداخل سیگنال‌های الکترومغناطیسی است و اتصال شفاف‌تر و بدون وقفه را تضمین می‌کند.

در ایران و همچنین در استان گیلان سرویس اینترنت فیبر نوری با نام تانوما شناخته می شود. تانوما برندی از شرکت مخابرات ایران استیکی از بهترین خدمات اینترنتی FTTH یا FTTB است. تانوما (مخفف: مخابرات تار نوری ایران) پیشرفته ترین سرویس اینترنت ثابت خانگی و تجاری محسوب می شود. این سرویس مبتنی بر زیرساخت فیبر نوری است. در حال حاضر سایت اصلی تانوما (tanoma3418.ir) امکان ثبت سرویس پرسرعت FTTH را فراهم کرده است.

ثبت اقساطی فیبر نوری رشت

سایت tanoma3418.ir برای مشترکینی که نمی توانند یکجا پرداخت کنند، طرح اقساطی تعریف کرده است. در این طرح متقاضیان می توانند اینترنت فیبر نوری را به صورت اقساطی و بدون پیش پرداخت دریافت کنند ثبت نام do این طرح دارای ۳ بسته اقتصادی، حرفه ای و ویژه می باشد. به طور خلاصه:

  • بسته اقتصادی از ۸۲۱ هزار تومان در ماه
  • پکیج حرفه ای از ۹۸۱ هزار تومان در ماه
  • بسته ویژه از ۱ میلیون و ۸۸ هزار تومان در ماه

کدام مناطق رشت تحت پوشش هستند؟

بلوار سمیه، بلوار گیلان، بلوار دیلمان، بلوار توحید، بلوار اصفهان، منظریه، ضلع غربی میدان مصلی، لاکانی، قسمت شمالی خیابان ضیابری، سبزه میدان، بیستون، خیابان انصاری (مجتمع پردیسان)، شهرک فرهنگیان، میدان گلزاران، ، شمسی پور، علی آباد، خیابان علایی، مسجد هاشمی، خیابان بعثت، فاز دو معلم، میدان مادر، میدان سرگل، خیابان مطهری (حسام، تقی زاده، مطهر)، پشت بیمارستان پارس، پشت پمپ بنزین صادقی نژاد ، بلوار شهدای آنهومش، خیابان پاستور، بوعلی، شهرک صنعتی لاکان، محدوده خیابان تختی و ۳۰ متری گاز. اطلاعات بیشتر: www.tanoma3418.ir/areas-covered

ثبت فیبر نوری در رشت : مراجعه حضوری

جهت مراجعه و ثبت نام حضوری ارائه کارت ملی الزامی است. جهت سهولت در ثبت نام می توانید با شماره تلفن ۳۴۱۸-۰۱۳ تماس گرفته و یا فرم آنلاین را تکمیل نمایید. آدرس حضوری: فروشگاه برند گلسار واقع در چهارراه گلسار. فروشگاه برند مخابرات فرهنگ در میدان فرهنگ.

تفاوت بین FTTH (فیبر به خانه) و FTTB (فیبر به ساختمان)

FTTH (فیبر به خانه):

در راه اندازی FTTH، کابل فیبر نوری مستقیماً از دفتر مرکزی ارائه دهنده خدمات به خانه یا آپارتمان فرد منتقل می شود. این بدان معنی است که اتصال فیبر پرسرعت مستقیماً به محل اقامت کاربر تحویل داده می شود و بالاترین سرعت و قابلیت اطمینان ممکن را تضمین می کند. از آنجایی که کل مسیر داده از ارائه دهنده به کاربر فیبر نوری است، حداقل تلفات وجود دارد و هیچ تنگنای ناشی از سیم کشی مسی قدیمی یا کواکسیال وجود ندارد.

FTTB (فیبر به ساختمان):

در یک راه اندازی FTTB، کابل فیبر نوری از ارائه دهنده خدمات به نقطه ای در داخل ساختمان، مانند زیرزمین یا یک اتاق خدمات، اجرا می شود. از آنجا، اتصال به واحدها یا دفاتر منفرد داخل ساختمان با استفاده از سیم کشی موجود، که می تواند کابل های مسی یا اترنت باشد، توزیع می شود. در حالی که این هنوز یک اتصال با سرعت بالا را فراهم می کند، بسته به کیفیت و نوع سیم کشی داخلی، قسمت نهایی سفر ممکن است در مقایسه با FTTH کمی کندتر یا کمتر قابل اعتماد باشد.

به طور خلاصه، FTTH اتصال فیبر مستقیم به هر خانه را فراهم می کند و عملکرد بهینه را ارائه می دهد، در حالی که FTTB فیبر را به یک نقطه مرکزی در یک ساختمان تحویل می دهد و آخرین قسمت اتصال از انواع سیم کشی های دیگر برای دسترسی به کاربران فردی استفاده می کند. او انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا