خودرو

ثبت‌نام خودرو تغییر رویه داد / جزئیات بیشتر از ثبت‌نام خودرو


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: احمد آقایی در خصوص تولید خودرو در سال جاری و برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو توضیح داد: برنامه مدون و منظم برای افزایش جهشی تولید در سال گذشته در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت و به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه رسید. این عدد در مقایسه با ۱۳۴۰۰۰۰ دستگاه خودرو تولید شده در سال ۱۴۰۲ افزایش چشمگیری و قابل توجهی را نشان خواهد داد.

معاون حمل و نقل وزارت صمت یادآور شد: بعد از برجام در سال ۲۰۱۷ با کاهش تولید مواجه شدیم و ظرف چهار سال تولید زیر یک میلیون دستگاه در سال بود. از سال ۱۴۰۰ و در سلطنت سیزدهم، افزایش تولید و رفع موانع تولید آغاز شد. در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۵۰۰۰۰ دستگاه، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰۰۰۰۰ دستگاه و در سال گذشته ۱۳۴۰۰۰۰ دستگاه ثبت شده بود که افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیش بینی بازار تقاضا از نظر حجم مصرف در کشور که حدود ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون دستگاه است، تولید امسال بتواند عقب ماندگی و زیان تولید سال های گذشته را جبران کند و بازار را تا حدودی تحریک کند. تعادل بین عرضه و تقاضا.

این مسئول در ادامه به موضوع عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اشاره کرد و گفت: به یاد داریم که در سال ۱۴۰۰ به دلیل کاهش تولید همانند سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با کمبود عرضه مواجه شدیم که … آیا گرسنگی تقاضا در بازار پدیدار شد. بنابراین خودروسازان برای تحویل از روش قرعه کشی استفاده کردند که روش چندان خوبی نبود. از این رو دولت متعهد شد خودروی مناسب را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

آقای آقایی ادامه داد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۱ بحث سامانه یکپارچه مطرح شد. در دو دوره اجرایی آن بیش از ۲.۵ میلیون ثبت نام انجام شد که بر این اساس مقرر شد کسانی که در سامانه ثبت نام کرده اند از طریق سامانه نوبت دهی و عرضه با توجه به ظرفیت تولید خودروسازان انجام شود. سال گذشته بیشتر این خودروهای رهنی تحویل مشتریان شد و امیدواریم امسال آخرین سالی باشد که تمامی خودروهای ثبت نامی تحویل داده می شود.

صف ثبت نام خودرو در حال جمع شدن است

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت حراست با اشاره به چرخش تولید در سال جاری گفت: انتظار داریم در نیمه دوم امسال دیگر صف نخواهیم داشت و تولید به صورت مستمر مستقر و تحویل مشتری می شود. ، تا مشتری بتواند خرید خود را مستقیماً از نمایندگی و یا در سایت خودروساز انجام دهد. در واقع بر اساس تغییرات اخیر (مصوب شورای رقابت) در دستورالعمل تنظیم بازار، همین موضوع مطرح و تاکید شد که تحویل خودروها مستقیماً از طریق سایت خودروساز و صرفاً جهت اطلاع شرکت خودروسازی انجام شود. سیستم یکپارچه سازنده، پس از انعقاد قرارداد گزارش تهیه می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس مشاهدات انجام شده فعالیت دو خودروساز مونتاژی در حال حاضر بر همین اساس است و از آنجایی که هیچ صفی از متقاضیان برای تحویل خودرو وجود ندارد، تحویل به صورت تماس دوره ای از طریق سایت خودروساز انجام می شود. . دو خودروساز بزرگ نیز درخواست‌های مبتنی بر تقاضا را از طرف خود ارائه می‌کنند و با مشتری قرارداد منعقد می‌کنند و فقط اطلاعات را به سیستم یکپارچه منتقل می‌کنند.

این مقام مسئول در وزارت امنیت در ادامه به بحث واردات خودرو پرداخت و گفت: واردات خودرو که از زمستان سال گذشته آغاز شده از اواخر سال گذشته روند افزایشی داشته و در حال عرضه است. اخیرا تحویل خودروهای برقی داشتیم. از سوی دیگر عرضه خودروهای بنزینی و هیبریدی وارداتی که سال گذشته از طریق سامانه یکپارچه صورت گرفت، در اختیار افرادی قرار می گیرد که خودرو را انتخاب کرده اند.

امسال حداقل ۱۰۰ هزار خودرو وارد می کنیم

آقایی اعلام کرد: امسال در نظر داریم حداقل ۵۰ هزار خودرو از هر نوع (۵۰ هزار خودرو برقی و ۵۰ هزار خودرو بنزینی) وارد کنیم که این تعداد قابل افزایش است. آمارها حاکی از آن است که بیشترین واردات در سال ۲۰۱۷ و پس از برجام، زمانی که محدودیتی برای واردات خودرو وجود نداشت، به ثبت رسید که حدود ۱۰۵ هزار خودرو در سال وارد شد. ظرفیت ما برای واردات خودرو در محدوده ۱۰۰۰۰۰ خودرو بدون محدودیت است. پیش بینی می شود با این عدد عطش بازار رفع شود و بازار به تعادل برسد.

سرپرست وزیر دفاع صمت تصریح کرد: از سوی دیگر در بحث خودروهای داخلی، تمرکز ما بر خودروهای با قیمت مناسب و مناسب برای دهک های پایین است و حدود ۸۰ درصد تولید این خودروهای اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا