بانک و بیمه

ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، شرط ارائه دسته چک میشود

به گزارش ایران تحلیل، حدود سه سال از تاسیس سامانه املاک و اسکان می گذرد. این سامانه با هدف شفاف سازی و ساماندهی بازار مسکن معرفی شد. برای تکمیل آن، اتصال دستگاه های مختلف و دریافت اطلاعات از آنها ضروری است. همچنین دستگاه های اجرایی باید ارائه خدمات خود را منوط به ثبت اطلاعات اولیه سکونت افراد در سامانه املاک و اسکان کنند تا این سامانه در سریع ترین زمان ممکن تکمیل شود.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مسکن وزارت راه و شهرسازی بیش از ۲۰ دستگاه به این سامانه متصل هستند. یکی از دستگاه هایی که باید سیستم های خود را به این سامانه متصل کند، بانک مرکزی است. برای بررسی این موضوع با مدیران بانک مرکزی تماس گرفتیم.

محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: برای شروع با این سامانه به فکر استفاده از سامانه صدور دسته چک صیادان برای اتصال سامانه املاک و اسکان با سامانه های بانکی بوده ایم.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در ادامه گفت: وزارت راه در مرحله اول باید سرویسی را به ما ارائه می کرد که اخیراً از طریق وزارت ارتباطات در اختیار ما قرار گرفته و در حال حاضر در حال انجام تست های مربوطه در این زمینه است.

محرمیان افزود: پس از انجام این آزمایشات که دیر نشده است، اولین قدم برای صدور دسته چک این است که متقاضی اطلاعات اولیه سکونت خود را در سامانه املاک و مسکن ثبت کند.

به گفته معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، در این مرحله که به صورت آزمایشی در حال انجام است، حتی اگر فرد اطلاعات را ثبت نکرده باشد، دسته چک صادر می شود اما پس از مدت کوتاهی مرحله بعدی اجرای این امر صدور دسته چک خواهد بود. این بستگی به ثبت اطلاعات محل سکونت اصلی فرد در سامانه املاک و اسکان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا