طلا و ارز

ثبت بهترین افزایش هفتگی قیمت طلای جهانی







قیمت جهانی طلا روز جمعه به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته نزدیک شد و در ۲۰۵۳ دلار ثابت ماند. قیمت جهانی طلا در هفته گذشته ۱.۸ درصد افزایش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، هر اونس طلا در ۲۰۵۳ دلار و ۹ سنت آمریکا ثابت ماند و تا این هفته ۱.۸ درصد افزایش داشته است. این بهترین افزایش هفتگی از اواخر دسامبر است که رشد ادامه دارد. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۰۷۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

رشد ۱ درصدی قیمت جهانی طلا در روز پنجشنبه

پس از اینکه آمارهای وزارت کار ایالات متحده نشان داد که بیکاری در هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافته است، طلا روز پنجشنبه نزدیک به یک درصد افزایش یافت.

تحلیلگران گلدمن ساکس گفتند که احتمالاً پس از ماه می، حداقل چهار بار دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. در حالی که انتظار می‌رود نرخ‌های بهره آمریکا در کوتاه‌مدت بالا باقی بماند، چشم‌انداز کاهش احتمالی نرخ‌ها که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست اوایل هفته جاری نیز به آن اشاره کرد، نویدبخش قیمت طلا است. با این حال، فدرال رزرو اطلاعات روشنی در مورد زمان و میزان کاهش نرخ بهره برنامه ریزی شده خود ارائه نکرده است. انتظار می‌رود داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تأثیر زیادی بر چشم‌انداز فدرال رزرو بگذارد.

در فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جمعه کاهش یافت و انتظار می‌رود که هفته را کاهش دهد زیرا نگرانی‌ها در مورد بهبود ضعیف اقتصادی در واردکننده اصلی چین همچنان ادامه دارد. بازدهی اسکناس ۱۰ ساله خزانه داری نزدیک به پایین ترین حد خود در سال ۲۰۲۴ سقوط کرد. شاخص دلار آمریکا تا کنون در این هفته ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

فدرال رزرو از ایده کاهش نرخ بهره در بهار فاصله گرفت، اما ابراز اطمینان کرد که تورم به سمت محدوده مطلوب ۲ درصد حرکت می کند، در حالی که نشانه های طولانی مدت افزایش احتمالی بیشتر نرخ ها را کاهش می دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا