محیط زیست

ثبت دمای ۷ درجه زیرصفر در اصفهان / بارش‌ها شدت می‌گیرد

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از وضعیت جوی نسبتاً پایدار استان در امروز و فردا است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در این مدت صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود. روز شنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان بیشتر مناطق نیمه تا نیمه ابری و به تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر در نیمه غربی و جنوبی بارش برف و باران آغاز شده است. به تدریج جاهای دیگر را نیز پوشش خواهد داد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه طی روزهای یکشنبه تا اواسط دوشنبه به ویژه در نیمه غربی و شمالی استان به صورت بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید خواهد بود. .

وی ادامه داد: در این مدت شرایط مه آلود، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی پیش بینی می شود، لذا در زمان هشدار زرد و نارنجی نسبت به خطرات این سامانه با جاری شدن سیل، لغزندگی معابر و معابر، اختلال در تردد خودروها پیش بینی می شود. اعلام شده اند.

آقایی درباره فعالیت سامانه سرد و بارانی با صدور اخطاریه نارنجی رنگ از ابتدای یکشنبه ششم تا پایان روز دوشنبه هفتم اسفند وی در استان گفت: بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، مه و کاهش دید، کولاک موقت برف در ارتفاعات برفی و کاهش نسبی دما در مناطق مستعد به دلیل فعالیت این سامانه سرد و بارشی رخ می دهد.

وی بیان کرد: مناطق شمال، غرب و مرکزی اصفهان، شهرستان های آران و بدگلاردستان، اسلام آباد موگویبا درود، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، متن، فریدونشهرکاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد و نطنز در اواسط هفته آینده تحت تاثیر فعالیت سامانه مذکور قرار خواهند گرفت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، یخ زدگی و لغزندگی زمین در گردنه کوهستانی به دلیل بارش برف، مسدود شدن مسیرهای برف روبی، کاهش دید، ریزش بهمن کولاک برف، آبگرفتگی معابر مسیل ها، آبگرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در مناطق روستایی در مناطق سردسیر از جمله خطرات سامانه سرد و بارشی در استان است.

وی تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در شرایط برفی، مجهز بودن وسایل نقلیه زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و آبراه ها، ممنوعیت فعالیت های کوه نوردی، عدم تردد عشایر، اجتناب از از جمله فعالیت های عمرانی، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی، آماده سازی راه ها برای برف روبی در گردنه ها و جاده ها و اماکن سردسیر، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها، کنترل دما و حمل تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می شود.

آقایی درباره فعالیت سامانه سرد و بارانی با صدور اخطاریه زرد از اواخر روز شنبه پنجم تا اوایل سه شنبه هشتم اسفند وی در استان گفت: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، وقوع مه، رگبار موقت برف در ارتفاعات برفی و کاهش دید و نوسانات دما بر اثر فعالیت این سامانه سرد و بارانی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه سامانه سرد و بارانی تمامی مناطق استان به ویژه مناطق شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: بارش برف موقت در ارتفاعات برف گیر، آبگرفتگی معابر، تنش دمایی در مرغداری ها و گلخانه ها از خطرات سامانه مذکور است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش می یابد، افزود: بیشینه دمای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۱۷ درجه بالای صفر و کمینه خواهد بود. فردا صبح صفر درجه خواهد بود. می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بویین میاندشت با دمای ۷- درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا