محیط زیست

ثبت دمای ۸ درجه زیر صفر در اصفهان/ برف، کولاک و یخبندان استان را فرا می‌گیرد

لیلا امینی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان از گذر امواج متناوب سرد و ناپایدار از بعدازظهر امروز تا پایان هفته دارد.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی از بعدازظهر امروز ابری، مه آلود، بارش برف و باران (ابتدا بارش باران و سپس در بیشتر مناطق برف)، وزش باد موقتی تند و افت محسوس دما و یخبندان پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: این سامانه ابتدا فعالیت خود را از مناطق غربی آغاز می کند و به تدریج کل استان را در بر می گیرد که اوج فعالیت این سامانه از اواخر وقت خواهد بود. امروز تا پایان روز دوشنبه در نیمه غربی، شمال و در مناطق مرکزی استان لغزندگی و یخبندان، مه و کاهش دید، رگبار برف و اختلال در تردد از جمله خطرات این سامانه است.

وی در خصوص صدور اخطاریه تراز زرد با ورود سامانه سرد بارانی به استان از اواخر وقت امروز تا پایان روز دوشنبه هفته جاری، تصریح کرد: در این مدت فعالیت سامانه بیشتر مناطق را پوشش می دهد. و اوج عملکرد آن در غرب و شمال استان است. بارش برف و باران گاهی با وزش باد نسبتا شدید، مه و کاهش دید و احتمال کولاک موقت برف در مناطق مرتفع و گرد و غبار برف همراه است.

امینی افزود: با استناد به اخطار زرد توصیه می شود از اواسط امروز تا پایان روز دوشنبه از سفرهای غیرضروری به ویژه در مناطق غربی استان و محورهای مواصلاتی استان های همجوار غربی و شمالی خودداری و یا مجهز به تجهیزات اضطراری.

وی درباره صدور اخطاریه هواشناسی در سطح نارنجی با فعالیت سامانه سرد و بارانی از اواخر وقت امروز تا اوایل سه شنبه هشتم، گفت. اسفند وی در استان گفت: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، مه، رگبار موقت برف در ارتفاعات برف خیز، کاهش دید و نوسانات دما بر اثر فعالیت این سامانه سرد و بارانی رخ می دهد.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه سامانه سرد و بارانی تمامی مناطق استان به ویژه شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: این سامانه در تمامی نقاط استان به ویژه شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان تاثیر خواهد گذاشت. اضافه کرد: مه، کاهش دید و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، کولاک موقت برف در ارتفاعات برفگیرها، آبگرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن های دامداری، مرغداری ها و گلخانه ها از عوارض ذکر شده است. سیستم.

وی تصریح کرد: سفرهای غیرضروری، توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از فعالیت های کوهنوردی و عبور از گردنه ها، عدم تردد عشایر، محدودیت فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، آماده سازی جاده ها برای برف روبی در گردنه ها و جاده ها و سرما. مکان ها کنترل دما و حمل تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می شود.

امینی دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده دو تا چهار درجه کاهش می یابد، کاهش دما فردا محسوس است، بیشینه دمای هوا در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۱۴ درجه بالای صفر و کمینه می رسد. در صبح به صفر درجه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بویین میاندشت با دمای ۸- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا