محیط زیست

ثبت دمای ۸ درجه زیر صفر در اصفهان / منتظر باران و برف باشید

نوید حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی طی سه روز آینده امواج ناپایدار را در لایه های میانی جو نشان می دهد.

وی افزود: بر این اساس افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و بارش باران در مناطق برف گیر از دوشنبه تا اوایل سه شنبه به ویژه در نیمه جنوبی و شمالی استان پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره اخطاریه شماره ۸۰ هواشناسی تراز زرد با فعالیت سامانه بارشی از ابتدای روز دوشنبه تا پایان روز بیست و یکم در استان اظهار داشت: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف در مناطق سردسیر، باد شدید و کاهش دید را شامل می شود.

وی ادامه داد: در این مدت نیمه شمالی و جنوبی استان اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، سمیرم، دهاقان، برخوار (دولت آباد)، شهرضا، فریدونشهرکاشان، کبوترآبادکهپایه، گلپایگان، لنجان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، انته خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز، نسخهاصفهان، خوانسار و چادگان با هشدار زرد سامانه بارشی مواجه هستند.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: لغزنده بودن سطح جاده ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن آب، مه، وزش باد شدید، احتمال یخ زدگی سطح جاده ها در مناطق سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی از جمله اثرات آن است. خطرات سیستم مذکور.

وی بیان کرد: احتیاط در تردد، پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از حرکت کوهنوردی. فعالیت ها. عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آماده‌سازی جاده‌ها برای برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق دورافتاده توصیه می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی گراد و کمینه دما به یک درجه خواهد رسید. فردا صبح.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۸- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا