فناوری

ثبت رکورد بالاتر از 4 گیگابیت بر ثانیه روی شبکه 5G همراه اول

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین پروژه های ارتباطی خود را در استان کرمان افتتاح کرد و رکورد سرعت بیش از 4 گیگابیت بر ثانیه را در شبکه 5G خود ثبت کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات، توسعه برند و رویدادهای بین المللی، همراه اول اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان کرمان در مراسم افتتاحیه 347 پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال از پروژه های ارتباطی خود بر اساس آخرین نسل فناوری های ارتباطی رونمایی کرد.

وحید شاه منصوری، نماینده همراه اول در این مراسم ضمن اشاره به سرمایه گذاری 1584 میلیارد تومانی موبایل اول در استان کرمان از ابتدای دولت چهاردهم، گفت: امروز با افتتاح سایت های ارتباطی جدید موبایل اول، تعداد سایت های 5G در استان کرمان به 41 سایت رسید.

وی ابراز کرد: قابل توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از 10 سایت پرتردد ما در کشور، حدود نیمی از آن متعلق به استان کرمان است و به همین دلیل استان کرمان همواره یکی از اولویت های سرمایه گذاری ما بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشکر از زحمات همکاران ارتباطی خود در اپراتور اول تلفن همراه کشور گفت: امیدواریم این توجه به امر سرمایه گذاری برای استان خیر و برکت داشته باشد.

لازم به ذکر است در این مراسم با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تست سرعت از سایت نسل پنجم همراه اول در شهر کرمان انجام و رکورد 4194 مگابیت بر ثانیه ثبت شد.

همزمان دستور افتتاح سایت نسل چهارم همراه اول نیز در روستای نظم آباد شهرستان جازموریان که در 400 کیلومتری شهر کرمان با 98 نفر جمعیت قرار دارد داده شد.

برنامه این اپراتور برای امسال در استان کرمان راه اندازی 63 سایت جدید و انجام 29 ارتقاء فناوری است که تاکنون 32 سایت جدید به بهره برداری رسیده و 16 ارتقای فناوری انجام شده است.

این اقدامات باعث ارتقای پوشش شبکه و کیفیت خدمات ارتباطی مردم و مشاغل استان کرمان می شود. همراه اول توسعه زیرساخت های ارتباطی را در سراسر کشور با هدف رفع محرومیت دیجیتال و تحقق عدالت ارتباطی دنبال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا