اخبار بورس

ثبت رکورد ورود ۲ میلیون گردشگر به منطقه آزاد انزلی/ منطقه آزاد انزلی پرتردد‌ترین منطقه کشور شناخته شد

مدیرکل گردشگری منطقه آزاد انزلی:

مدیر گردشگری منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی به دلیل وسعت کم پرترددترین منطقه کشور محسوب می شود. با شعار «منطقه آزاد تجاری انزلی پذیرای همه ایرانیان است» این شعار را مطرح کردیم و رکورد ورود گردشگر ما از مرز ۲ میلیون نفر گذشت.

حسین پورعسگری پرست، مدیر گردشگری منطقه آزاد انرلی در گفتگو با ایران تحلیل، توضیح داد: منطقه آزاد انزلی در واقع زیرمجموعه معاونت گردشگری شورای عالی مناطق آزاد است. همه مناطق به هم پیوستند تا به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنند. همانطور که می دانید بیشترین ورود گردشگر را در مناطق آزاد داریم.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری انزلی به دلیل وسعت کم پرترددترین منطقه کشور محسوب می شود. با شعار «منطقه آزاد تجاری انزلی پذیرای همه ایرانیان است» این شعار را مطرح کردیم و رکورد ورود گردشگر ما از مرز ۲ میلیون نفر گذشت.

مدیر گردشگری منطقه آزاد انزلی ادامه داد: مساحت های منطقه آزاد انزلی بسیار کوچک است اما بسته های سرمایه گذاری را تعریف کرده ایم و به منظور تسهیل در ورود سرمایه گذاران به حوزه گردشگری، این بسته ها محدود به موسسات نیست. دست سرمایه گذاران، کارآفرینان و نوآوران را باز می کنیم تا اگر نوآوری جدیدی در ذهن دارند، قطعا حمایت های لازم را در این زمینه دریافت کنیم.

پورعسگری درباره چالش های موجود در حوزه گردشگری گفت: مناطق آزاد بر اساس کاهش بروکراسی اداری و تسهیل روند توسعه و رونق اقتصادی در منطقه ایجاد شد. یکی از چالش های منطقه آزاد تجاری انزلی این است که قانون ۶۵ مدیریت مناطق آزاد به طور کامل تعریف نشده است و این موضوع می تواند آسیب پذیر باشد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را بازدارد.

وی در همین راستا ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی مناطق آزاد تجاری با این چالش مواجه هستند، این موضوع را به اتفاق آرا اعلام کرده ایم تا با حمایت مناطق آزاد این موضوع به صحن مجلس برسد و دولت آینده بتواند همین کار را انجام دهید.” کمک بزرگی در این زمینه است.

پورعسگری در خصوص برگزاری این کنگره اظهار داشت: برگزاری این کنگره اتفاق بسیار خوشایند و نادری بود. این اولین بار است که چنین کنگره ای برگزار می شود، اما پیشرفت تلقی می شود. این مشکل ۱۰۰ درصد به رونق اقتصاد گردشگری کمک می کند. هدف ما این است که قویتر وارد کنگره های بعدی شویم. هر چه این همایش ها بیشتر برگزار شود، ما می توانیم بسته های خود را به سرمایه گذاران مناطق آزاد ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا