خودرو

ثبت نام ایران خودرو و سایپا از هفته آینده


آنچه دیگران می خوانند:

با توجه به پیام شما: به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، ثبت نام رایگان ایران خودرو و سایپا از هفته آینده آغاز می شود و مردم می توانند بدون محدودیت از این دو شرکت خودرو خریداری کنند.

چندی پیش منوچهر لاگی معاون حمل و نقل وزارت حراست از تغییر نحوه فروش خودرو خبر داد و صحبت هایی مبنی بر فروش رایگان خودرو خارج از انتصابات قبلی سامانه که این روزها وجود دارد رفته است. از شایعه به واقعیت در حال حاضر ۸ محصول مازاد از خودروسازان مختلف خصوصی از جمله ایلیا، تیگارد موتور، کرمان موتور و آرین موتور در سایت موجود است که متقاضیان می توانند بدون ثبت نام قبلی و بدون هیچ محدودیت دیگری خودروهای آماده فروش را خریداری کنند.

مهم ترین نکته در این زمینه ثبت نام رایگان ایران خودرو و سایپا است که به گفته مهدی تقدی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از هفته آینده آغاز می شود. به این ترتیب دو خودروساز بزرگ دولتی باید محصولات مازاد و جدید خود را آزادانه و بدون محدودیت به قیمت مصوب شورای رقابت برای خریدار بفروشند.

البته با توجه به اینکه اکثر خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در سامانه فروش قبلی با استقبال مردم مواجه شده و حتی برخی از آنها تا زمستان ۱۴۰۳ پیش فروش می شدند، احتمال عرضه خودروهای مازاد بر این خودروها وجود دارد. دو شرکت ممکن است غیرقابل قبول به عنوان مثال ایران خودرو قصد دارد هایما ۷X را که با استقبال مردم مواجه نشد به عنوان خودروی مازاد معرفی کند.

بنابراین تنها فروش خودروهای جدید از این دو شرکت امکان پذیر است و باید منتظر عرضه خودروهایی مانند سهند و دانا یوانات در سامانه باشیم.

تقدیسی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پس از این بازگشایی، سامانه یکپارچه دیگر بسته نخواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت. پس از این موضوع می توان نتیجه گرفت که پایان فروش سیستماتیک، بلوکه شدن وجوه و صف های طولانی پایان یافته است.

وی در ادامه توضیح داد که مشتریان علاوه بر خرید خودرو از طریق سیستم یکپارچه، این امکان را نیز دارند که از طرح های مختلف خودروسازان در نمایندگی مورد نظر مطلع شده و خودروی مورد نظر خود را از آنجا خریداری کنند.

بنابراین به گفته این مقام مسئول باید مجددا اجازه فروش محصولات صفر به دلالان خودرو داده شود و در صورت تحقق این امر شاهد تخلفات گسترده خواهیم بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا