ثبت نام تاکسی های برقی شاسی بلند در تهران با تسهیلات ویژه
مدیر سازمان مالیات تهران از حمایت شركت دولت و اعطای یك میلیارد و ۵ میلیون تومان با هدف نوسازی تاکسی های فرسوده خبر داد.
به گفته ایلنا ، شادی الملیکی در مورد آخرین ثبت متقاضیان برای تاکسی های الکتریکی شاسی بالا ایون گفت: شهرداری تهران سال گذشته برای انجام قانون هوای پاک در زمینه برق ناوگان پایتخت وظایف قانونی انجام داده است ، و در این راستا یک پیشگام بود که تحت تأثیر حمایت دولت قرار نگرفت.
وی افزود: با توجه به تفاوت بین قیمت تاکسی های برقی و غیرقانونی و کمک رانندگان سال گذشته ، توافق نامه ای با حمایت دولت بین شهرداری تهران ، وزارتخانه ها و آژانس های مرتبط امضا شد و بسته پشتیبانی مالی بسیار خوبی به تاکسی های تاکسی با تاکسی های بالا داده شد.
خانم المالیکی ادامه داد: مبلغ این تسهیلات ۱ میلیارد دلار و ۷ میلیون تومانس بود و با توجه به قیمت تاکسی های برقی ، تصمیماتی برای پرداخت ۲ میلیون تومان توسط شهرداری تهران با کمک بانک بانک شهر گرفته شد. یعنی در حال حاضر یک میلیارد و ۲ میلیون دلار به متقاضیان تاکسی برقی شاسی به عنوان تسهیلات داده می شود.
وی در مورد قیمت این خودرو گفت ، مالیات مالیات شاسی Ayon یک میلیارد و ۲ میلیون Tomans بدون هزینه انتقال و مالیات است ، اما تصمیم گرفته شد مبلغ خودرویی را که از ۱ تا ۲ میلیون تومان بسته به نوع و مدل در ابتدا و در زمان پیش از پیش بینی متفاوت است ، کسر کنید.
مدیر عامل تاکسی تهران همچنین به مبلغ راننده اشاره کرد: نزدیک به ۲ میلیون تومن توجیهی اولیه راننده خواهد بود و میزان اقساط برای ۱ میلیارد و ۲ میلیون تومان در سال اول ۶ میلیون و ۵ ٪ در هر سال افزایش می یابد.
وی ادامه داد: وام ۵ میلیون تومانی که توسط شهرداری پرداخت می شود ، که دارای یک قسط تعیین شده است و تقریباً ماهانه راننده باید ۲ میلیون دلار بپردازد که این مقدار قابل توجهی از تسهیلات است.
یکی از اصلی ترین نگرانی های رانندگان تاکسی ، پرداخت اقساط این تسهیلات است که در آن یک نرم افزار اینترنتی مشابه مدل های تاکسی اینترنتی به طور رسمی توسط شهرداری تهران در آینده نزدیک رونمایی می شود.
به گفته وی ، تاکسی ها می توانند بر روی این سیستم کار کنند و حتی رانندگان خط ثابت نیز قادر به ارائه خدمات در ساعات غیر دهی یا هنگامی که خطوط از مسافر هستند ، ارائه می دهند.
خانم مالیکی همچنین گفت: “خطوط ویژه مانند مسیرهای فرودگاه ، راه آهن ، پایانه های مسافربری و سایر مناطق مرتفع در نظر گرفته شده است تا رانندگان تاکسی برقی مشکلی برای تأمین مالی اقساط خود نداشته باشند.”
مدیر عامل تاکسی تهران با اشاره به استقبال از متقاضیان ، افزود: در ۷ روز گذشته ، روند تشکیل پرونده های بانکی به طور کامل تکمیل شده و روند ثبت نام ادامه دارد. دیشب ، پیامکی به کلیه تاکسی ها ارسال شد تا به صورت حضوری برای تکمیل روند ثبت نام در صورت دلخواه انجام شوند.
به گفته خانم مالیکی ، حدود یک روز در طی یک روز به عنوان متقاضیان جدید ثبت شده است و استقبال بسیار مطلوب بود.
وی گفت: ظرفیت کلی این پروژه ۱۸۰۰ تاکسی شاسی بالا بوده است ، و افزود که تاکنون بیش از ۵ نفر یک برنامه بانکی و در برنامه را تشکیل داده اند که تخمین زده می شود طی یک هفته از مراحل ثبت نام تکمیل شود.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال بهره مندی از سایر شهروندان ، گفت: “این تسهیلات و برنامه ها صرفاً برای تاکسی ها هستند و هدف اصلی آن نوسازی ناوگان تاکسی تهران است.” در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ تاکسی در تهران فعالیت می کنند و در آغاز این دوره از مدیریت شهری ، بیش از ۶۰۰۰ از این ناوگان فرسوده شده اند.
وی ادامه داد: با اجرای پروژه ها و تخصیص تسهیلات پشتیبانی در این دوره ، نزدیک به ۶۰۰۰ تاکسی غیرن -تاکسی بازسازی شده است. با این حال ، به دلیل ظرفیت شرکت های اتومبیلرانی داخلی ، امکان نوسازی بیش از یک و نیم واحد در هر سال امکان پذیر نبود.
مدیر عامل تاکسی تهران افزود: به همین دلیل ، شهرداری تهران ورود جدی تری به این موضوع داشته است و ضمن پایان دادن به قرارداد با وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اقدامات لازم را برای واردات مستقیم تاکسی های برقی و استفاده از ظرفیت سایر کارمندان داخلی انجام داده است تا روند شتاب بیشتر را انجام دهد. “
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این پروژه ها و با پیش بینی نوسازی ۶۰۰۰ تاکسی برقی در توافق نامه ، تعداد تاکسی های فرسوده در پایتخت به حداقل می رسد.
مالیکی احتمال تاکسی های شهر و استفاده از این امکانات را توضیح داد و گفت: طبق قوانین و مقررات موجود ، اتومبیل های پلاک شهر نمی توانند از این پروژه بهره مند شوند و وارد ناوگان تاکسی پایتخت شوند و لازم است که ماشین دارای پلاک تهران باشد.