اخبار اقتصاد ایران

ثبت نام جدید وام بازنشستگان با اقساط 5 ساله | پرداخت وام 30 تا 50 میلیونی با سود 10 درصد

دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و دانش پژوهان کشوری؛ وام مستمری بگیر این امکان را به بازنشستگان می دهد که مستقیماً از کارخانه خرید کرده و سپس کالای خریداری شده را در منزل دریافت کند. وام خرید کالا برای بازنشستگان کشوری بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود ۱۰ درصدی. یعنی هر بازنشسته باید ماهیانه حدود ۹۱۰ هزار تومان برای دریافت این وام پرداخت کند.

پرداخت دو درصد بهای تمام شده کالا مزیت این وام است زیرا ۹۸ درصد بهای تمام شده قرض است. صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی به ترتیب برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته با مبالغ متفاوت وام اعطا می کنند. برای رفع برخی از نیازهای خود اقدام کرده اند.

صندوق بازنشستگی کشوری برای حمایت از بازنشستگان تحت پوشش خود از وام ازدواج، وام ضروری تا وام پنج ساله را اجرا کرده است. سازمان تامین اجتماعی که بزرگترین صندوق بیمه ای محسوب می شود و با بدهی هنگفتی دست و پنجه نرم می کند، مبلغ آخرین وام خود را به ۳۰ میلیون تومان رساند.

مبالغی که با توجه به تورم موجود اقتصاد ایران به دل بازنشستگان نمی نشیند. همانطور که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، انواع وام برای بازنشستگان کشوری وجود دارد. از وام ازدواج، وام ضروری و همپاد تا وام پنج ساله اخیر.

البته وام بازنشستگان کشوری به اینها محدود نمی شود. یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که امسال دولت حدود ۲۵۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت از آنها واریز کرده است. در ادامه به اختصار با انواع تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری آشنا می شویم.

وام ازدواج مستمری بگیران کشوری: مبلغ این وام ۳۵ میلیون تومان است که فقط به حساب مستمری بگیرانی که در بانک صادرات حساب دارند واریز می شود. اقساط وام ازدواج مستمری بگیران کشوری ۳۶ ماهه با کارمزد سالانه ۴ درصد می باشد. بنابراین بازنشستگان کشوری باید ماهانه یک میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۶ تومان وام ازدواج پرداخت کنند. مجموع اقساط وام در یک سال بیش از ۳۷ میلیون تومان است. یکی از شرایط ثبت نام وام ازدواج برای بازنشستگان کشوری این است که تاریخ سند ازدواج فرزندان از تاریخ اول باشد. فروردین be 1398 وام ازدواج مستمری بگیران کشوری فقط به اولین ازدواج فرزند مستمری بگیر و فرزند مشمول (همسر) تعلق می گیرد.

وام ضروری بازنشستگان کشوری: مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان است. از جزییات این وام در صندوق بازنشستگی کشوری اطلاع دیگری وجود ندارد. اما در شرایط وام ضروری بازنشستگان کشوری آمده است که هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های گذشته تاثیری در اولویت بندی و یا واجد شرایط بودن وام نخواهد داشت. متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث، درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت و به روز رسانی بخشی دیگر از مطالبات مراکز درمانی و دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان و همچنین بخشی دیگر از پرداختی ها خبر داد. مطالبات بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان. / سلام نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا