اخبار اقتصاد ایران

ثبت نام یارانه نقدی جدید برای نوزادان در سامانه https://sso.my.gov.ir/login | استعلام یارانه جدید با کد ملی

مرحله اول واریز یارانه نقدی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است. یارانه معیشتی دهک اول تا سوم ۲۴ ساعته ۲۵ روزه مهر ۱۴۰۳ و یارانه ده سوم در ۳۰ ام مهر ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

یارانه نقدی به صورت مستمر و دوره ای پرداخت می شود. میزان و نحوه پرداخت یارانه ها هر ساله بسته به سیاست ها و بودجه دولت تعیین می شود و ممکن است تغییر کند. این یارانه معمولا به صورت ماهانه به حساب بانکی افراد واجد شرایط واریز می شود. مبلغ پرداختی نیز بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد متفاوت است. در حال حاضر یارانه ها طبق جدول زیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

یارانه نوزاد تازه متولد شده همان یارانه ای است که به افراد دیگر پرداخت می شود. این یارانه می تواند مالی یا غیر مالی باشد. یارانه ای که در ایران به افراد پرداخت می شود به همین میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است و در صورت تولد فرزند جدید، این مبلغ به حساب والدین واریز می شود. اما مخاطبان ایمنا از پرداخت نشدن یارانه نوزاد پس از ۶ ماه گلایه دارند.

سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره واریز یارانه نوزادان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور هر ماه تولدهای جدید را به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام می کند که با توجه به این موضوع. طبق آمار جدید این نوزادان در دسته پدر یا مادر قرار دارند. آنها برای دریافت یارانه قرار می گیرند و والدین برای دریافت این یارانه کاری انجام نمی دهند.

وی افزود: در صورتی که والدین اعلام کنند یارانه فرزندشان واریز نشده است سازمان ثبت احوال به سازمان هدفمندی اعلام نکرده است که این سازمان براساس کد ملی ثبت شده یارانه را به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: استهلاک بر اساس شاخص‌های بانکی مشخص توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و ۳ گروه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام می‌کنند که گروه یک شامل افرادی است که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. ، گروه دو شامل افرادی است که ۳۰۰ هزار تومان یارانه می گیرند و گروه سه افرادی هستند که یارانه دریافت نمی کنند.

به گزارش ایمنا، برای اطلاع از یارانه نقدی خود می توانید به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی مراجعه و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید./ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا