اخبار اقتصاد ایران

ثبت ۵۹۴ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس :: ایران تحلیل

مدیر سامانه خندویس از ثبت ۵۹۴ هزار قرارداد اجاره در سامانه خندویس تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تحلیل، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودتوری در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن که امروز برگزار شد، گفت: چهارشنبه ۲۲ تیرماه در محل این وزارتخانه: سامانه خود نویس سامانه ای است که طبق قانون توسط وزارت راه ایجاد شده است. و شهرسازی توسعه یافته است و سیستم جدیدی نیست.
وی افزود: سامانه خودنویس در واقع همان سامانه ثبت معاملات ملکی است که از وزارت صمت تحویل داده شده است تا دسترسی به ثبت انواع معاملات ملکی برقرار شود.
مدیر سامانه خودتألیف در ادامه بیان کرد: در نسخه قدیم نتوانستیم این قسمت از قانون را اجرا کنیم و تصمیم گرفتیم نسخه جدیدی را تدوین کنیم که به عنوان خودنویس نامگذاری شد.
ساسانی گفت: در سوم خرداد ۱۴۰۲ بخش اجاره سامانه خودنویس رونمایی شد و آموزش هایی به فعالان این حوزه داده شد و از سال ۱۴۰۳ تمامی انواع رانت در سامانه خودنویس ثبت شد.
وی با بیان اینکه ۵۹۴ هزار قرارداد توسط مردم و مشاوران املاک در سامانه خودامضا ثبت شده است، گفت: در هر بازه زمانی که مقایسه کرده ایم حدود ۴۰ درصد رشد داشته ایم و نشان می دهد که مردم به طور رسمی تمایل دارند. معاملات را ثبت کنید و از مزایای رسمی بهره مند شوید.” خوب استفاده کن
ساسانی تصریح کرد: انواع قراردادها مانند خرید و فروش و پیش فروش در سامانه خودنویس تعریف شده است و قرار بود بخش خرید و فروش املاک در مرداد ماه رونمایی شود که با شهادت رئیس جمهور به تعویق افتاد. رئیسی اما به زودی رونمایی از قسمت خرید و فروش فروش انجام شده و انواع املاک قابل ثبت در سامانه مشخص می شود که در زمان رونمایی توضیح داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا