ترندهای روز

ثروتمندترین زنان جهان را بشناسید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورو نیوز: فوربس، مجله اقتصادی معروف آمریکایی فهرستی از ثروتمندترین زنان جهان را منتشر کرد و نام فرانسوا بتانکور، مالک لورآل، بزرگترین شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی جهان همچنان در صدر قرار دارد.

فرانسوا بتنکورت مایر که پس از مرگ لیلیان بتنکورت در سپتامبر ۲۰۱۷ تمام دارایی او را به ارث برد، شش ماه پیش اولین زنی در فرانسه شد که دارایی هایش از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. با این حال، نه او و نه هیچ زن دیگری در جهان ثروتی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ندارند.

در میان ثروتمندترین مردان میلیاردر جهان، به جز ایلان ماسک و جف بزوس آمریکایی، ارزش دارایی برنارد آرنو، مالک فرانسوی لویی ویتون، از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

بر اساس گزارش فوربس، آلیس والتون، وارث هایپرمارکت‌های والمارت، با ۷۸.۸ میلیارد دلار ثروت، دومین زن ثروتمند روی کره زمین است.

ثروت بتانکور ده برابر نفر دوم است

در میان زنان ثروتمند فرانسوی، فاصله زیادی بین فرانسوا بتنکورت، ثروتمندترین زن روی کره زمین، و دومین زن وجود دارد. در حالی که ثروت بتانکور ۱۰۰.۴ میلیارد دلار تخمین زده می شود، ثروت کری پرودو، شماره ۲ در این رتبه بندی، ۹.۸ میلیارد دلار است که ده برابر کمتر است.

خانم پرودو برای عموم مردم فرانسه ناشناخته است و به ندرت در رسانه ها ظاهر می شود. او به همراه همسر فقیدش شرکت فرانسوی-بریتانیایی «پنکو» را تأسیس کرد که پس از «توتال انرژی» دومین تولیدکننده بزرگ نفت در فرانسه است.

تانیا ساعده زینی، دختر ژاک ساعده، تاجر معروف و موسس شرکت حمل و نقل “CMECGM” با ثروتی معادل ۸.۹ میلیارد دلار در جایگاه سوم این رتبه بندی قرار گرفته است.

Marie-Hélène Dassault، مدیر ارتباطات گروه تجاری Dassault، که دارایی فوربس ۸.۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است، چهارمین فرد در این فهرست است. داسو یکی از تولیدکنندگان هواپیماهای جنگی فرانسوی مانند میراژ و رافال است. ماری بنت بووالو، مالک شرکت لبنیات لاکتالیس، پنجمین و پس از آن دانیل بلونت، بیوه پیر بلونت، رئیس شرکت خدماتی Sodexo، و آن بوفور، سهامدار شرکت داروسازی ایپسن، در رتبه های بعدی قرار دارند. رتبه های بعدی ثروتمندترین زنان فرانسوی

ناتاشا نیکولایویچ، بیوه مارسل داسو و زن دیگری از خانواده داسو و همچنین زنی از خانواده صاحب شرکت پژو، در رتبه های بعدی ثروتمندترین زنان فرانسه قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا