ترندهای روز

ثروتمندترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بر اساس داده های اختصاصی از ۵۰ شهر برتر جهان، نیویورک، منطقه خلیج کالیفرنیا، توکیو، سنگاپور، لندن، لس آنجلس، پاریس، هنگ کنگ و پکن ثروتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ خواهند بود.

ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2024

هفت شهر از ۱۰ شهر ثروتمند جهان در کشورهایی واقع شده‌اند که میزبان برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری هستند که به طور فعال سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در ازای دریافت اقامت یا حقوق شهروندی تشویق می‌کنند، و وقتی صحبت از تعداد میلیونرهای مقیم با ثروت نقدی قابل سرمایه‌گذاری ۱ میلیون دلار یا بیشتر می‌شود. ایالات متحده با ۱۱ شهر در میان ۵۰ شهر برتر، پیشتاز است.

ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2024

شهر نیویورک، نیویورک

نیویورک رتبه اول فهرست ثروتمندترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داده است و مجموع ثروت ساکنان آن اکنون بیش از سه تریلیون دلار و بیشتر از کل ثروت اکثر کشورهای گروه ۲۰ است. این شهر دارای ۳۴۹۵۰۰ میلیونر، ۷۴۴ میلیونر و ۶۰ میلیاردر است.

منطقه خلیج، کالیفرنیا

منطقه خلیج کالیفرنیای شمالی، که شامل سانفرانسیسکو و دره سیلیکون است، در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. جمعیت میلیونرهای این منطقه با یکی از بالاترین نرخ‌های رشد ثروت در جهان طی دهه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است و اکنون ۳۰۵۷۰۰ میلیونر، ۶۷۵ صد میلیونر و ۶۸ میلیاردر در آن زندگی می‌کنند.

توکیو ژاپن

توکیو، ثروتمندترین شهر جهان در دهه گذشته و ثروتمندترین شهر آسیا، در سال‌های اخیر آسیب دیده است و با کاهش ۵ درصدی جمعیت با ارزش خالص خود مواجه شده است. این شهر با ۲۹۸ هزار و ۳۰۰ میلیونر در رتبه سوم فهرست ثروتمندترین شهرهای جهان قرار دارد.

سنگاپور

دولت شهر سنگاپور پس از افزایش ۶۴ درصدی میلیونرها در دهه گذشته با دو پله صعود به رتبه چهارم در رده بندی جهانی رسیده است و احتمالاً به زودی از توکیو به عنوان ثروتمندترین شهر آسیا پیشی خواهد گرفت. سنگاپور که به طور گسترده به عنوان یک شهر دوستدار تجارت در نظر گرفته می شود، همچنین یکی از مقاصد برتر جهان برای مهاجران میلیونر است و انتظار می رود تنها در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۴۰۰ نفر به این شهر مهاجرت کنند. این شهر اکنون دارای ۲۴۴۸۰۰ میلیونر، ۳۳۶ صد میلیونر و ۳۰ میلیاردر است.

سایر شهرهای ثروتمند جهان

در سال ۲۰۲۴، لندن که برای مدت طولانی ثروتمندترین شهر جهان بوده، به رتبه پنجم سقوط کرده و امروز با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به دهه گذشته، حدود ۲۲۷ هزار میلیونر، ۳۷۰ صد میلیونر و ۳۵ میلیاردر را در خود جای داده است.

لس آنجلس طی ۱۰ سال گذشته، آمریکا شاهد افزایش ۴۵ درصدی جمعیت ثروتمند خود بوده است و با ۲۱۲۱۰۰ میلیونر، ۴۹۶ صد میلیونر و ۴۳ میلیاردر، دو پله صعود کرده و به رتبه ششم رسیده است.

پاریس با ۱۶۵۰۰۰ میلیونر مقیم، جایگاه خود را در جایگاه هفتم حفظ کرده است سیدنی با ۱۴۷ هزار نفر به رتبه هشتم صعود کرده است. هنگ کنگ در چین با ۱۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیونر پکن آنها با ۱۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیونر به ترتیب رتبه های نهم و دهم را به خود اختصاص داده اند.

رشد چشمگیر ثروت در شهرهای چین

پکن پس از رشد ۹۰ درصدی جمعیت میلیونرهایش در دهه گذشته، برای اولین بار در فهرست ۱۰ فهرست برتر قرار گرفت، اما هنگ کنگ قبلاً در این فهرست قرار داشته است و طی ۱۰ سال گذشته با چهار پله سقوط به رتبه نهم رسیده است. البته، شانگهای، شنژن، گوانگژو و هانگژو نیز همگی افزایش قابل توجهی در جمعیت میلیونرهای خود ثبت کرده اند، به طوری که شنژن سریع ترین شهر در حال رشد جهان برای ثروتمندان است و جمعیت میلیونر آن در ۱۰ سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

هانگژو همچنین ۱۲۵ درصد افزایش در ثروت خالص بالای ساکنان خود را تجربه کرده است و میلیونرهای گوانگژو در دهه گذشته ۱۱۰ درصد رشد داشته اند.

شهرهایی با قابلیت رشد ثروت در آینده

شهرهای بنگالورو (هند)، اسکاتسدیل (ایالات متحده آمریکا) و هوشی مین (ویتنام) در ۱۰ سال گذشته از نرخ رشد استثنایی بیش از ۱۰۰ درصد در جمعیت میلیونر ساکن خود برخوردار بوده اند و پتانسیل بالایی برای رشد ثروت در جهان دارند. دهه آینده

گران ترین شهر جهان

موناکو، یک ایالت-شهر مستقل کوچک در ریویرای فرانسه، با میانگین ثروت بیش از ۲۰ میلیون دلار، اصلی ترین شهری است که ثروتمندان دوست دارند در آن زندگی کنند. این باعث می شود این شهر از نظر ثروت سرانه در رتبه اول جهان قرار گیرد. بیش از ۴۰ درصد از ساکنان موناکو میلیونر هستند و این شهر میزبان بالاترین نسبت ستاره های ورزشی در جهان است، به ویژه قهرمانان رانندگی که از معافیت ها و مزایای مالیاتی حداکثر استفاده را می کنند.

موناکو همچنین در صدر فهرست گران ترین شهرهای جهان قرار دارد و قیمت آپارتمان در آنجا بیش از ۳۵ هزار دلار در هر متر مربع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا