اقتصاد جهان

ثروت میلیاردرهای جهان 134 میلیارد دلار آب رفت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از ملی نیوز، اگرچه ترس از رکود اقتصادی دیگر در آمریکا منجر به فروش گسترده سهام در بورس این کشور شده است، اما ۵۰۰ نفر اول فهرست ثروتمندترین افراد جهان متحمل ضرر شده اند. مجموعا ۱۳۴ میلیارد دلار

همچنین نگرانی هایی را در مورد داده های ضعیف اشتغال و فعالیت های تولیدی در سراسر جهان ایجاد کرد.

شرکت های بزرگ فناوری بزرگترین بازنده بودند: جف بزوس، بنیانگذار آمازون، حدود ۱۵ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد، در حالی که بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان در روز جمعه ۸.۸ درصد سقوط کرد و سومین زیان بزرگ خود را به ثبت رساند.

مدیر عامل اوراکل، لارنس الیسون، حدود ۵ میلیارد دلار از دست داد زیرا سهام شرکتش ۳ درصد کاهش یافت، در حالی که سرگی برین و لری پیج، بنیانگذاران آلفابت (شرکت مادر گوگل) هر کدام بیش از ۳ میلیارد دلار ضرر کردند، زیرا ارزش سهام این شرکت ۲.۳۵ درصد کاهش یافت.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، حدود ۳ میلیارد دلار ضرر کرد زیرا سهام مالک فیس بوک نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت. مایکل دل، بنیانگذار Dell Technologies نیز با کاهش ۵.۷ درصدی شرکتش، حدود ۳ میلیارد دلار ضرر کرد.

ایلان ماسک، مالک تسلا و ایکس، ثروتمندترین فرد جهان، با کاهش بیش از ۴.۲ درصدی سهام شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، ۶.۵۷ میلیارد دلار ضرر کرد.

برنارد آرنو، مدیر عامل برند لوکس LVMH، مدیران سابق مایکروسافت، بیل گیتس و استیو بالمر و وارن بافت، رئیس برکشایر هاتاوی، با تکمیل ۱۰ نفر برتر جهان، در مجموع بیش از ۷ میلیارد دلار ضرر کرده اند.

فروش گسترده بازار سهام پس از آن آغاز شد که وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که بازار کار ضعیف شده است زیرا بزرگترین اقتصاد جهان در ماه گذشته تنها ۱۱۴,۰۰۰ شغل ایجاد کرد، در مقایسه با ۱۷۹,۰۰۰ شغل در ژوئن.

این بسیار کمتر از انتظارات اقتصاددانان از ۱۸۵۰۰۰ شغل بود.

در همین حال، نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره ای به ۴.۳ درصد رسید که بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۱ است.

نایجل گرین، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی دی The Vireh Group گفت: بازارهای مالی جهانی در وضعیت ترس شدید قرار دارند، شاخص‌های کلیدی با کاهش قابل توجهی روبرو هستند و احساسات سرمایه‌گذاران به سرعت در حال تغییر است.

در همین حال، S&P 500 1.8 درصد سقوط کرد که بدترین عملکرد روزانه آن در نزدیک به دو سال گذشته و حدود ۶ درصد از زمان آخرین بسته شدن رکورد خود کاهش یافت. میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۱.۵ درصد سقوط کرد.

نگرانی در مورد سلامت فعالیت های تولیدی در آسیا، اروپا، آمریکا و به ویژه چین دومین اقتصاد بزرگ جهان بر نگرانی آنها افزود.

گزارش تولیدی ایالات متحده در روز پنجشنبه نشان داد که فعالیت‌ها به پایین‌ترین حد در ۸ ماه گذشته رسیده است و این نگرانی‌ها را در مورد کندی فدرال رزرو در کاهش نرخ‌های بهره افزایش داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا