ترندهای روز

جاروبرقی‌های رباتیک Ecovacs هک شدند؛ پخش صدای فحش و توهین‌های نژادپرستانه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بر اساس گزارش ها، یک هکر موفق به نفوذ به جاروبرقی رباتیک Ecovacs و کنترل این دستگاه ها شده است. هکر از دسترسی خود به این جاروبرقی ها برای سوء استفاده از حیوانات خانگی یا پخش توهین های نژادی استفاده کرد.

این خبر اولین بار توسط ABC News استرالیا منتشر شد. بنابراین صاحبان جاروبرقی رباتیک Deebot X2 Omni از شرکت Ecovacs هدف این حمله قرار گرفته اند. برخی از مالکان گزارش داده اند که دستگاه آنها در ماه می هک شده است. یکی از مالکان می گوید که دستگاه او صدایی مانند قطع شدن سیگنال رادیویی تولید می کند. پس از بازنشانی رمز عبور و راه اندازی مجدد دستگاه، این مشکل حل نشد و سپس صدای فریادهای فحاشی نوجوانی را از دستگاه شنید.

هکرها موفق به هک جاروبرقی رباتیک Ecovacs شدند

سایر صاحبان جاروبرقی رباتیک Ecovacs در ال پاسو و لس آنجلس تجربیات مشابهی داشته اند. در مورد دوم، هکر از یک جاروبرقی روباتیک برای تعقیب حیوان خانگی استفاده کرد.

Ecovacs در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که این خبر برای لطمه زدن به اعتبار این شرکت منتشر شده و آدرس های IP که در این حادثه دخیل بودند مسدود شده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر سرقت نام کاربری و رمز عبور کاربران توسط هکرها وجود ندارد.

سال گذشته، محققان امنیتی آسیب‌پذیری را در جاروبرقی Deebot X2 کشف کردند که به آنها اجازه می‌داد بدون وارد کردن پین به دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند. در بیانیه اخیر، Ecovacs ادعا می کند که این مشکل را برطرف کرده است و بسته به روز رسانی امنیتی دستگاه های خود را در ماه نوامبر برای افزایش امنیت آنها منتشر خواهد کرد. به نظر می رسد هک دستگاه های این شرکت به دلیل آسیب پذیری بلوتوث بوده است و مشخص نیست آپدیت نوامبر قرار است این ضعف را پوشش دهد یا خیر.

هک دستگاه های خانه هوشمند متصل به سرورهای ابری به یکی از مسائل رایج در سال های اخیر تبدیل شده است. این یک تهدید جدی برای حریم خصوصی کاربران است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا