ترندهای روز

جاعل حرفه‌ای ۵۰ خانه را با سند‌های جعلی تصاحب کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رئیس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی پیش گزارش هایی از سوی شهروندانی به دست ما رسید که مدعی بودند بدون اطلاع خانه یا زمینشان سرقت شده است. به شخص دیگری فروخته یا اجاره داده شده است. در همین راستا رسیدگی به این پرونده ها در دستور کار همکارانم در اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با بررسی های پلیسی مشخص شد متهم سابقه دار که به تازگی از زندان آزاد شده است، ظرف مدت دو سال‌ها برای برخی خانه‌ها و زمین‌های خالی که بلااستفاده مانده بودند را شناسایی کرد و برایشان سند جعلی تهیه کرد.

رئیس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این متهم آگهی های فروش یا اجاره این اماکن را در فضای مجازی منتشر می کرد و با این ترفند توانسته مشتریان را جذب کند و با آنها قرارداد اجاره یا بیع منعقد کند.

موسوی فر گفت: این جاعلان موفق شده بودند به همین صورت ۵۰ قطعه زمین یا خانه را در قالب قرارداد بفروشند یا اجاره دهند. این قطعات عموماً در اطراف تهران و منطقه ورامین و پیشوا قرار داشتند.

وی افزود: این فرد با این مدارک جعلی توانسته بود مردم را متقاعد کند که مالک ملک یا زمین است و از هر یک از آنها مبالغ هنگفتی برداشته و در واقع مال دیگری را فروخته است. توسط پلیس دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به جرم به دادسرا ارسال شد.

رئیس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید یا اجاره مسکن و زمین از مالک بودن آگهی دهنده آن ملک اطمینان حاصل کنند و همچنین معاملات خود را در دفاتر املاک و مستغلات رسمی و ثبتی انجام دهند. استعلامات لازم همچنین از وزارت مسکن و شهرداری ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا