اخبار بورس

جاماندگان سود سهام عدالت متوفیان بخوانند

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهام۱۴۰۱ سود سهام در مرحله دوم بیست و چهارم اسفند ماه سال گذشته در مبالغ از ۴۶۶۰۰۰ تومان تا ۹۰۶۰۰۰ تومان به حساب ۴۴ میلیون دارنده این سهام واریز شد. امسال وراث سهام عدالت متوفی نیز سود دریافت کردند و سود اعلامی به نسبت سهم آنها و میزان پرتفوی حقوق صاحبان سهام متوفی برای آنها واریز شد.

چرا سود سهام برخی از افراد متوفی واریز نشد؟

این در حالی است که برخی از وراث نتوانستند سود سهام عدالت متوفی را دریافت کنند و تردیدهایی را به وجود آورد. بر اساس پیگیری های خبرنگار ایلانا از شرکت سپرده گذاری مرکزی، وراثی که در مرحله دوم توانستند سود سهام متوفی خود را دریافت کنند مجازات شدند و صرف واگذاری سهام به اشخاص حقیقی کفایت نمی کند.

وراثی که پس از تکمیل مراحل واگذاری سهام منصوب شدند اسفندماه سال گذشته سود سهام را دریافت کردند و کسانی که واگذاری سهام را برای آنها انجام دادند اما تعیین نشدند از مرحله دوم سود حذف شدند. زیرا سپرده گذاری سود مستلزم کد صرافی است که پس از تسویه فقط کد مبادله ای خواهد داشت و سپرده گذاری مرکزی اساساً مشخصات بانکی وراث را ندارد که بتواند سود سهام عدالت را برای آنها واریز کند. بنابراین سود سهام عدالت متوفی به وراث منتقل شد که تا تاریخ هفدهم فوت کردند. اسفند ماه گذشته مراحل واگذاری سهام را انجام داده و اعدام شدند و وراثی که پس از ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ این فرآیند را به پایان رساندند از سود سهام متوفی مستثنی شدند.

خبر خوش برای وراث سهام سرمایه متوفی

اما خبر خوب این است که وراث بازمانده متوفی، به شرط پرداخت سود در مرحله سوم پرداخت سود، تمام معوقات سال‌های گذشته را دریافت خواهند کرد. عدالت در ژوئن شما دریافت می کنید.

وراث می توانند با مراجعه به چهار بانک ملت، ملی، پارسیان و تجارت و همچنین دفاتر کارگزاری و ارائه اسناد و مدارک کلیه وراث و اوراق انحصار وراثت نسبت به ثبت نقل و انتقال سهام سرمایه اقدام کنند و بانک سپرده گذاری مرکزی نسبت به تقسیم دارایی اقدام خواهد کرد. لازم به ذکر است که درخواست تنها یکی از وراث برای تکمیل فرآیند انتقال سهام کافی است. با این حال، تمام اسناد وراث باید همراه باشد تا اطمینان حاصل شود که وراث دیگر، از جمله کسانی که با انتقال سهم موافقت می کنند، سهمی در سود ندارند.

در صورتی که وراث تا خردادماه مراحل انتقال و ثبت سهام را انجام دهند، می توانند پرتفوی خود را مشاهده کرده و میزان سود سهام خود را مشاهده کنند و همچنین در مرحله سوم سپرده گذاری فرصت واریز سود برای آنها وجود دارد. .

تقسیم سهام سرمایه بین وراث بر اساس اطلاعات مندرج در برگه انحصار وراثت و در وصیت متوفی بدون دخالت سپرده گذاری مرکزی و سایر نهادها در این مورد انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا