فرهنگ و هنر

جامعه بیش از همیشه نیازمند معرفی چهره‌های اثرگذار و متفکر است

رئیس جمهور گفت: جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی چهره های تاثیرگذار و اندیشمند ما به جامعه است و جامعه تشنه دیدگاه های جدیدی است که بتواند در جامعه اثرگذار باشد. آیت الله رئیسی در سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی گفت: سید ابراهیم رئیسی در سومین کنگره بزرگداشت «استاد اندیشه علامه مصباح یزدی» حضور داشت. […]

رئیس جمهور گفت: جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی چهره های تاثیرگذار و اندیشمند ما به جامعه است و جامعه تشنه دیدگاه های جدیدی است که بتواند در جامعه اثرگذار باشد.
آیت الله رئیسی در سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی گفت: سید ابراهیم رئیسی در سومین کنگره بزرگداشت «استاد اندیشه علامه مصباح یزدی» از حضور در مراسم تجلیل از مجاهد نستوه علمی، فرهیخته، انقلابی، فیلسوف و حکیم، اندیشمند و متفکر. محترم همزمان با نهمین سالگرد بصیرت با ابراز خرسندی اظهار داشت: در سالهای پس از رحلت آیت الله مصباح یزدی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در چندین نوبت توجه جامعه را به فرهیختگان ایشان جلب کردند. ، اندیشه و شخصیت انقلابی و جامعیت و ظرفیت وجودی او، زیرا این شخصیت می تواند برای جامعه و مراکز علمی مفید باشد. و اندیشه ما چراغ و چراغ باشد.
رئیس جمهور با قدردانی از همه دست اندرکاران در جمع آوری و ارائه آثار و اندیشه های علامه مصباح یزدی به جامعه و مراکز حوزوی و دانشگاهی به عنوان یک وظیفه ضروری و مورد تاکید رهبری، افزود: علامه مصباح متفکر، صاحب اندیشه های نو و اساسا بود. یک شخصیت آزاد اندیش مهمتر این است که آزاد اندیشی و نوآوری های او در عرصه اندیشه بر پایه های محکمی استوار است
و پایدار بود.
رئیسی ادامه داد: آیت الله مصباح نه تنها شخصیتی علمی و تربیت کننده طلاب بود، بلکه شخصیتی جریان ساز نیز بود و این جریان آفرینی منحصر به دوران حیات نورانی ایشان نبود، بلکه پس از رحلت این عالم بزرگوار. ، جریان فکری او ادامه یافت و منشأ آثار و برکات او بود. فراوان شد و از طرفی برگزاری دوره های طرح ولایت فواید اجتماعی زیادی داشته است.
رئیس جمهور دوره های طرح ولایت را دوره های جذاب و با محوریت حل گره های ذهنی جوانان عنوان کرد و تصریح کرد: اگر گره های ذهنی جوانان گشوده نشود مشکل ساز می شود و کنش ها و واکنش هایی را در جوانان ایجاد می کند. زندگی اجتماعی و سیاسی آنها اما آیت الله مصباح یزدی از سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال رفع گره های ذهنی نوجوانان و جوانان بودند و بنده نیز در سنین نوجوانی و در آغاز شاگردی در مشهد با آثار ایشان آشنا شدم.
رئیسی دفاع عقلانی و عقلانی از عقاید اسلامی را اصلی ترین پروژه فکری آیت الله مصباح یزدی دانست و گفت: دفاع عقلانی و عقلانی از اعتقادات دینی و مقابله با انحرافات فکری و عقیدتی نقطه محوری است که باید مورد توجه همه فرهیختگان و فرهیختگان باشد. .
رئیس جمهور با بیان اینکه همواره امواجی برای ایجاد انحراف در فضای عقیدتی جوامع وجود دارد، افزود: در این میان نکته مهم ایستادن بر مواضع و مبانی و دفاع از این اصول است و همین ایستادگی است که به یک اندیشه اصالت می بخشد. .
گزارش کردن مهر; رئیسی یکی از مهمترین نکات در سیره و سلوک علمی آیت الله مصباح یزدی را ایستادگی شجاعانه ایشان در عرصه دفاع از دین در برابر شایعات برشمرد و خاطرنشان کرد: گاهی شایعه سازان عرصه را بر اهل حق تنگ می کند و حتی به آن دست می دهد. کسانی که حقیقت را می فهمند فرصت توضیح دادن. حق نمی دهد. در جامعه ما روی فعالیت تهمت پردازان، شایعه سازان و فضاسازان کار کافی صورت نگرفته است، اما باید بدانید که شرط اثرگذاری در عرصه فکری، شناخت حقیقت و ایستادگی در راه تبیین حقایق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا