ورزشی

جام جهانی ۲۰۲۶ بزرگ‌ترین جام جهانی تمام دوران

جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی کانادا، مکزیک و آمریکا برگزار خواهد شد. آرژانتین به دنبال دفاع از جامی است که در فینال درخشان مقابل فرانسه در سال ۲۰۲۲ به دست آورد. نکته مهم این است که تعداد تیم ها از ۳۲ به ۴۸ تیم خواهد رسید.

این باعث می شود بیست و سومین جام جهانی بزرگترین جام جهانی تمام دوران باشد. ویژگی بزرگ جام جهانی بعدی این خواهد بود که اگرچه تعداد بازی ها از ۶۴ بازی به ۱۰۴ بازی افزایش می یابد، اما مدت زمان جام جهانی افزایش نخواهد یافت. بنابراین روزانه شش بازی برگزار می شود.

میزبان

تنها یک بار جام جهانی به میزبانی دو کشور برگزار شد که در سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد و کره و ژاپن میزبان جام جهانی بودند. از آن زمان، فیفا تمایلی به میزبانی این مسابقات در بیش از یک کشور نداشت، تا اینکه تصمیم بر این شد که مسابقات ۲۰۲۶ به میزبانی سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود.

هر سه کشور ابتدا به طور جداگانه درخواست میزبانی کردند، اما در سال ۲۰۱۷ تصمیم به اتحاد گرفتند. از آنجایی که یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه حضور در روند میزبانی را نداشتند، تنها رقیب مراکش بود. در نهایت سه کشور آمریکای شمالی با ۱۳۴ رای در مقابل ۶۵ رای پیروز شدند.

ایالات متحده در سال ۱۹۹۴ میزبان جام جهانی بود، در حالی که مکزیک در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان جام جهانی بود و کانادا هرگز میزبان جام جهانی مردان نبوده است اما در سال ۲۰۱۵ میزبان جام جهانی زنان بود.

۱۲ گروه چهار تیمی

این مسابقات در ۱۲ گروه چهار تیمی برگزار می شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی و هشت تیم برتر سوم نیز به مرحله حذفی راه خواهند یافت. مکزیک در گروه A، کانادا در گروه B و آمریکا در گروه D قرار خواهند گرفت.

بازی افتتاحیه در مکزیکو سیتی برگزار می شود و مکزیک با حریفی نامشخص روبرو خواهد شد. کانادا و ایالات متحده نیز در روز افتتاحیه به ترتیب در تورنتو و لس آنجلس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

چرا آرژانتین در انتخابی قهرمان جام جهانی است؟

از سال ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۲، فیفا به قهرمانان جام جهانی اجازه داد تا به طور خودکار به مرحله بعدی صعود کنند، اما از سال ۲۰۰۶، این روند در نظر گرفته نشده است. آرژانتین در حال حاضر در صدر رده بندی انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی قرار دارد و رویای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ قطعی است.

قرعه کشی جام جهانی در پایان سال ۲۰۲۵ برگزار می شود و تیم های راه یافته به جام جهانی حریفان خود را خواهند شناخت.

استادیوم های جام جهانی ۲۰۲۶

۱- آتلانتا (ورزشگاه مرسدس بنز)

۲- بوستون (ورزشگاه ژیلت)

۳- دالاس (استادیوم AT&T)

۴- گوادالاخارا (استادیوم آکرون)

۵- هیوستون (استادیوم NRG)

۶- کانزاس سیتی (استادیوم اروهد)

۷- لس آنجلس (ورزشگاه SOFI)

۸- مکزیکو سیتی (استادیوم آزتکا)

۹- میامی (استادیوم هاردوک)

۱۰- مونتری (ورزشگاه BBVA)

۱۱- نیویورک/نیوجرسی (استادیوم متلایف)

۱۲- فیلادلفیا (حوزه مالی لینکلن)

۱۳- سانفرانسیسکو بی آرنا (استادیوم لوئیس)

۱۴- سیاتل (استادیوم لومن)

۱۵- تورنتو (ورزشگاه BMO)

۱۶- ونکوور (ورزشگاه بی سی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا