اخبار اقتصاد ایران

جانبازان کدام خودرو‌ها را وارد می‌کنند؟

وزارت حراست اعلام کرد با توجه به درخواست تعدادی از جانبازانی که در مرحله قبلی ثبت نام خودرو انصراف داده و اکنون تمایل به واردات خودرو از طریق این شرکت دارند، می توانند به سامانه یکپارچه مراجعه و مجددا ثبت نام کنند.

افق میهن به نقل از اکو ایران، پس از فروش ایران خودرو و عرضه خودروهای وارداتی، اکنون نوبت به ایثارگران رسیده است که در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان ثبت نام و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اکنون وزارت حراست اعلام کرده است که با توجه به درخواست تعدادی از جانبازانی که در مرحله قبلی ثبت نام خودرو انصراف داده و تمایل به واردات مجدد خودرو از طریق این شرکت دارند، می توانند به سامانه یکپارچه مراجعه و مجددا ثبت نام کنند.

طبق اعلام وزارت حراست، سامانه ثبت نام خودرو ایثارگران از اواخر هفته اول شهریور ماه به مدت ۱۰ روز برای انتخاب خودرو راه اندازی می شود. البته لازم به ذکر است که عملیات واردات خودرو از طریق شرکت های واردکننده خودرو پس از عقد قرارداد بین شرکت و ایثارگران صورت می گیرد.

چندی پیش بود که بنیاد شهید و امور ایثارگران از معرفی اسامی حدود ۳۰ هزار جانباز برای واردات خودرو به کشور خبر داد.

صرف نظر از موضوع تعداد واردکنندگان، اکنون این سوال مطرح می شود که چه خودروهایی می توانند از طریق جانبازان وارد کشور شوند؟

وزارت دفاع در آیین نامه واردات خودروهای جانباز و ایثارگر اشاره کرده بود که جانبازان امکان واردات خودروهای لوکس را دارند و بر اساس درصد جانبازی، مدل های وارداتی نیز متفاوت خواهد بود.

طبق مقررات، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد می توانند خودروهای تا سقف ۲۵ هزار یورو وارد کنند که در لیست این گروه خودروها، تویوتا کمری ۲۰۰۰، فیات تیپوسان ۱۶۰۰، هوندا ZRV، رنو کولئوس، نیسان آلتیما XL ویکس تریل قرار دارند. اس.

جانبازان ۷۰ درصد می توانند خودروهای خارجی تا قیمت ۳۰۰۰۰ یورو مانند بی ام و ۱۱۶ (آپشن میانی)، مرسدس بنز A 180، هاچ بک ۱۸۰ و همچنین فولکس واگن تیگوان، گلف، نیسان ایکس تریل و آلتیما را وارد کنند. ۷۰% در لیست محصولات مجاز برای جانبازان.

اما جانبازان ویژه ۷۰ درصد یعنی دو پا یا دو دست قطع شده از مچ یا نخاع می توانند تا سقف ۳۵ هزار یورو خودرو وارد کنند. تویوتا راو۴ هیبریدی، کمری هیبریدی، بی ام و ۳۱۸ سدان، بی ام و X 1 sDrive 20 i و همچنین سایر مدل های ۲۲۰ گرن کوپه و مرسدس بنز B 200، C 180 CLA 180 در لیست محصولات وارداتی این گروه مجاز هستند.

قیمت خودروهای وارداتی برای جانبازان چقدر است؟

چندی پیش شرکت ستاره ایران نیز طی نامه ای اعلام کرد که این شرکت خدمات پس از فروش پیشکسوتان مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت. طبق این نامه بنز کلاس A، کلاس C، JLA و JLB به ایران می آیند.

قیمت خودروهای وارداتی جانبازان هنوز مشخص نشده است و با ورود به بازار ایران قیمت گذاری می شود. البته لازم به ذکر است که این خودروها با توجه به تعرفه واردات صفر درصد با قیمت بالا به فروش نخواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا