فرهنگ و هنر

جایگاه بالای سریال وحشی در پایگاه جهانی IMDb :: افق میهن

“The Wild” به کارگردانی Hooman Sayidi ، اکنون عنوان برجسته ترین سریال تاریخ سینمای خانگی ایرانی را در پایگاه جهانی IMDB کسب کرده است.

به گفته ناجوا نیوز ، “وحشی” به کارگردانی Hooman Sayidi ، اکنون عنوان محبوب ترین سریال تاریخ سینمای خانگی ایران را در پایگاه جهانی IMDB کسب کرده است. این سریال که بر روی سکوی فیلم پخش شده است ، با ثبت نمره ۱.۲ از ۱ ، کمتر از یک ماه پس از پایان فصل اول (از جمله ۲ قسمت) ، در مکانی بی سابقه در میان کار نمایشی ایران موفق شده است.

IMDB (پایگاه داده فیلم اینترنتی) معتبرترین مرجع اطلاعات فیلم و سریال در جهان با بیش از ۵ میلیون بازدید کننده ماهانه است. این نه تنها یک مخاطب عمومی ، بلکه یک ابزار کاری مهم برای منتقدین ، ​​جشنواره ها ، سیستم عامل های جهانی ، شرکت های توزیع و خریداران محتوای بین المللی است. سیستم رتبه بندی IMDB بر اساس آراء کاربران استوار است ، اما از یک الگوریتم اختصاصی و وزنه برداری برای محاسبه نهایی استفاده می کند – که باعث می شود نمره استناد و دقیق تر از میانگین ساده باشد.

به دست آوردن نمره ۴.۳ در چنین سکویی ، در یک دوره زمانی بسیار کوتاه ، نشانه ای واضح از میزان نفوذ سریال “وحشی” و ارتباط مخاطبان با آن است. طبق آمارهای رسمی ، بیش از ۵ کاربر نمره کامل ۲ را کسب کرده اند و بیش از ۱ ٪ از کاربران ۲ یا بالاتر به ثمر رسانده اند – آماری که در اثر تظاهرات داخلی کمتر یافت شده است.

همچنین ، قسمت آخر این سریال (قسمت ۸) ، با نمره ۴.۱ از ۵ ، اکنون یکی از بالاترین امتیاز را برای یک قسمت سریال ایرانی در IMDB در اختیار دارد. این نشان می دهد که “وحشی” نه تنها مخاطب را به پایان رسانده است ، بلکه موفق شده است پایان تحسین برانگیز و رضایت بخش را ارائه دهد – مشکلی که یکی از سخت ترین نقاط قوت در سریال سازی است.

پیش از “وحشی” ، پلت فرم فیلم با سری “Lion Skin” نیز تجربه موفقی در جذب مخاطبان و ضبط بازخورد مثبت داشت. اما آنچه امروز فیلم شما را متفاوت کرده است ، ورود جدی این پلتفرم به زمینه تولید و ارائه بین المللی است. حضور موفقیت آمیز سریال “در پایان شب” در فرانسیس و سیریز شیدیا فرانسیس ، سینمای اسپانیا و جشنواره ادکلن آلمانی و همچنین “AFI تهران” در جشنواره بین المللی شانگهای و پخش آن از روی پلت فرم چینی بهترین چینی ، آزمایش این فیلمبرداری اقدامات خاصی را برای توسعه جهان انجام می دهد.

چند ماه پیش ، علی بریجی ، تهیه کننده سینما و مدیران رسانه ای تأثیرگذار ، تأکید کرد که اگر فضای تولید رایگان و حرفه ای فراهم شود ، ایران می تواند با سیستم عامل هایی مانند Netflix رقابت کند. اکنون با موفقیت “وحشی” ، “پوست شیر” ، “در پایان شب” و “آسفالت در تهران” ، به نظر می رسد که این دیدگاه نه تنها ایده آل است ، بلکه به تدریج تحقق می یابد.

فصل دوم “وحشی” نیز در راه است. طبق روابط عمومی فیلم ، تیراندازی این فصل آغاز شده و سری جدید به زودی در همان پلتفرم منتشر می شود. ادامه این مسیر نوید می دهد آینده ای روشن برای سریال سازی حرفه ای ، جسورانه و جهانی در متن سینمای خانگی ایران.

سرانجام ، “وحشی” فقط یک موفقیت آماری نیست. در عوض ، این یک نشانه جدی از بلوغ مخاطب ، جسارت تهیه کننده و ظرفیت های روایت بومی در شکل جهان است. تجربیات این دست نشان می دهد که اگر به داستان نویسان اعتماد داشته باشد و برای تولید رایگان و پایدار فراهم شود ، محتوای ایرانی را می توان نه تنها در داخل بلکه در سطح منطقه ای و فراتر از آن تحسین و تحسین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا