ورزشی

جایگاه ویژه بانوان در ورزشگاه‌ ها ساخته شود

سید احمد علم الهادی روز دوشنبه در مراسم معرفی برترین های جوانان خراسان رضوی در مشهد افزود: بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر در عرصه ورزش وجود دارد. موضوعی که مورد تاکید و توجه سازمان های بین المللی قرار گرفته است. از سوی دیگر خواستار فراگیری در میان زنان جامعه بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تاکید مجامع بین المللی برای ما اهمیتی ندارد، تنها چیزی که مهم است مطالبه زنان جامعه خودمان است تا یک زن و یک دختر از این پاکان سرزمین در دلش احساس نمی کند که به دلیل تفاوت جنسیتی وارد شده است.” ورزشگاه ممنوع است

علم الهادی افزود: ما معتقدیم اسلام می تواند همه مشکلات ما را حل کند و در این موضوع نیز می تواند مرجع نظر باشد. موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها بدون راه حل مشکلی نیست. بحث اصلی مربوط به لحظاتی است که احساسات ورزشی بر استادیوم حاکم می شود و اینجاست که می گوییم نباید اتفاقی بیفتد که به شأن زن و جایگاه مقدس او لطمه بزند.

وی ادامه داد: حرکت فرهنگی مخالف مورد علاقه دشمن که مبتنی بر فساد، فحشا و منکرات اخلاقی است در سایه ترک ورزش ترویج می شود.

امام جمعه مشهد بر نقش قهرمانان ورزشی به عنوان الگو برای نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت: وقتی دختر قهرمان این سرزمین از دست دادن با نامحرم در مراسم اهدای مدال پرهیز می کند. برادر جوان و قهرمان ما سجده می کند. ترک می کند و در مقابل پروردگار به زمین می افتد، این رفتارها فقط یک عکس العمل ساده نیست بلکه نشان دهنده شخصیت و فرهنگی است که قطعا مورد توجه و الگوگیری نوجوانان و جوانان قرار خواهد گرفت.

علم الهادی در واکنش به صحبت های یکی از جوانان منتخب حوزه ورزش که گلایه هایی از مشکلات موجود مطرح کرد، افزود: ما در ورزش خراسان رضوی مشکل داریم و این موارد را با مدیرکل در میان گذاشته ایم. ورزش و جوانان و وزیر ورزش.

وی ادامه داد: امروز حوزه های مختلفی را می توان تعریف کرد که خراسان رضوی در آن ها جایگاه نفوذ ملی دارد که نمونه آن بحث انتخابات بود که دیدید آمار مشارکت مردم در خراسان رضوی از میانگین کشوری فراتر رفت. این موضوع در حوزه های مختلف وجود دارد اما متأسفانه باید پذیرفت که ورزش در این مقوله نیست و اینجاست که باید به وضعیت ورزش استان فکر جدی کرد و امکاناتی در نظر گرفت تا ورزشکاران خراسانی بتوانند بیاورند. استعدادهای آنها به منصه ظهور برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: البته توجه داشته باشید که همه چیز در مورد جوانان منحصر به حوزه ورزش نیست و اداره کل ورزش و جوانان استان و وزارت ورزش و جوانان در کشور همچنین مسئول حل مشکلات دیگر جوانان هستند. و مسئولیت دارد، از جمله مسئله ازدواج به عنوان موضوعی که جوانان را در زمینه های فرهنگی و اخلاقی کاملاً تأمین می کند.

علم الهادی افزود: اگر قصد دارید راه حل های قطعی و قابل اعتمادی برای این موضوع تعریف کنید تا همه افراد این جامعه بدانند در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت، آن زمان است که می توانید در این زمینه اطمینان داشته باشید. ورزش و جوانان شما یک شاخص ساخته اید.

وی افزود: باید به موازات اقدامات اجرایی و عملیاتی در زمینه گسترش ساخت مسکن ارزان، راهکارهای فرهنگی نیز در دستور کار قرار گیرد تا توقعات و فشارهای نابجای خانواده ها بر زوجین کاهش یابد و کار به جایی برسد که دختر و پسر. جوانان ما باید راضی باشند که زندگی خود را حتی از یک اتاق کوچک شروع کنند و پس از آن با تلاش و همدلی به بالاترین درجات و بالاترین سطح رفاه مادی برسند.

نماینده فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه فرهنگ ازدواج و مشکلات جوانان تنها با یک سخنرانی رفع نمی شود، گفت: خوشبختانه مقرر شد در همین دانشگاه فردوسی ۸۰۰ خوابگاه برای زوجین ساخته شود. مشهد در یک سال و نیم آینده.

علم الهادی ادامه داد: بر ساخت مسکن تعاونی و حمایتی برای دختران و پسران جوانی که در مسابقات قهرمانی کشوری یا بین المللی در ورزش دست می یابند متمرکز شوید تا این برادران و خواهران جوان و قهرمان ما ازدواج کنند. انجام دهید هر چقدر هم که این مسکن ساده باشد، بالاخره شرایط شروع یک زندگی را فراهم می کند و پس از آن، این عزیزان که نماد اراده و جاه طلبی هستند مشمول عنایات خداوند خواهند شد و زندگی خود را خواهند ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا