بانک و بیمه

جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین – رئیس کل بانک مرکزی – در این نشست خطاب به حسین ارنوس نخست وزیر سوریه گفت: تهران آمادگی دارد تا بر اساس توافقات روسای جمهور دو کشور روابط بانکی و پولی با سوریه را بهبود بخشد. ایجاد بانک ایرانی در سوریه که به زودی محقق خواهد شد، زمینه ساز گسترش روابط و همکاری های تجاری دو کشور خواهد بود.

وی در خصوص زمینه های مختلف همکاری های پولی و بانکی ایران و سوریه بر تمایل کشورمان برای اجرای توافقات در این زمینه و جایگزینی ارزهای ملی در مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، حسین ارنوس، نخست وزیر سوریه نیز با ابراز امیدواری نسبت به آینده روشن روابط اقتصادی سوریه و ایران، تاکید کرد: برگزاری نشست های فنی-اقتصادی بین کارشناسان و مسئولان دو کشور نویدبخش بهبود کلیت است. همکاری های دور سوریه و ایران

وی در نشست فنی روسای بانک‌های مرکزی سوریه و ایران در خصوص ایجاد همکاری‌های بانکی و پولی بین سوریه و ایران به منظور بهبود روابط اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: گامی در جهت ایجاد بانک مرکزی ایرانی ایجاد یک بانک در سوریه در آینده نزدیک قطعاً مبنایی قوی برای اقدامات بیشتر در این زمینه است.توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا