ورزشی

جایی برای یحیی گل‌محمدی نیست

یحیی گل محمدی سرمربی سابق پرسپولیس پس از کناره گیری نیم فصل از این باشگاه همچنان بدون تیم است. البته او پیشنهاداتی داشت که هنوز هیچ کدام نهایی نشده است. مهم ترین آنها مربوط به پیشنهادی است که پس از قطع همکاری با پاکو خمس از سوی باشگاه تراکتورسازی به او رسید، اما در این میان «مشکلاتی» وجود داشت که یحیی را از گود دور نگه داشت.

موفق ترین سرمربی ایرانی در سال های اخیر لیگ برتر بسیار مورد توجه مسئولان باشگاه تراکتورسازی قرار گرفت و زمانی که یحیی چراغ سبز نشان داد، مذاکرات وارد مسیر جدیدی شد اما ناگهان خبر رسید که موانعی در نحوه نشستن یحیی گل محمدی روی نیمکت تیم تبریزی. که باید درست شود. موضوعی که هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتورسازی رسما به آن اشاره کرد و اعلام کرد که رفع این مشکلات توسط خود یحیی انجام می شود.

اگرچه از زمان استعفای گل محمدی از پرسپولیس خیلی ها به او هشدار داده بودند که شاید نتواند به این راحتی روی نیمکت تیم های لیگ برتر ایران بنشیند اما همه چیز در حد شایعه ماند. صحبت های نصیرزاده دوباره این شایعات را داغ کرد و به گونه ای در فضای مجازی منتشر شد که گل محمدی به دلیل فعالیت در فضای مجازی در اعتراضات سال گذشته مجبور به امضای تعهدنامه و سپس امضای قرارداد با تراکتور شد. موردی که البته با واکنش خود یحیی مواجه شد و او اساسا تمامی این گمانه زنی ها را تکذیب کرد.

حرکت دستیاران سابق یحیی به تبریز به ویژه حمید مطهری فضا را به سمتی سوق داد که مشکل گل محمدی حل شدنی است و او می تواند به زودی به تبریز برود، اما با گذشت روزها مشخص شد که «مشکلات» و «موانع» وجود دارد. در مسیر گل محمدی علاوه بر این، آنها به راحتی قابل حل هستند.

حالا در چنین فضایی اتفاق تازه تری افتاده که شاید جای یحیی گل محمدی را در تبریز تنگ کند. این یکی به موفقیت فعلی حمید مطهری به عنوان گزینه موقت در تبریز مربوط می شود. او از زمانی که سکان هدایت این تیم را به دست گرفته تا کار یحیی تمام نشده است، هنوز طعم شکست را نچشیده است و دو موقعیت بسیار بزرگ در پیش دارد. اولی شانس قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی و دومی عنوان سومی لیگ برتر. هر کدام از این دو نتیجه پیدا کند، معلوم می شود که مطهری صلاحیت خود را بیش از پیش ثابت کرده است.

حمید مطهری در حالی کار خود را به عنوان سرمربی موقت در تراکتورسازی آغاز کرد که پیش از حضور مطهری در تیم تبریزی در ۴ بازی متوالی موفق به کسب پیروزی نشدند و همین موضوع باعث شد تا امید آنها در رده سوم جدول ظاهر شود. به حداقل رسید سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس و سرمربی سابق نساجی مازندران اولین تجربه خود را در تبریز به عنوان سرمربی موقت تراکتورسازی مقابل ذوب آهن اصفهان در جام حذفی کسب کرد. برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر

شاگردان مطهری با حذف ذوب آهن از رقابت های جام حذفی موفق شدند در لیگ برتر در تبریز مقابل استقلال سرآمد امتیاز کسب کنند و پس از آن رسما طلسم نبردن تراکتور شکسته شد. سرخ پوشان تبریزی ابتدا در اهواز یک گل مقابل فولاد خوزستان جشن گرفتند و سپس با نتیجه ای مشابه در خانه از سد دروازه سیرجان گذشتند تا در یک قدمی این تیم با ۴۷ امتیاز در رده سوم قرار بگیرند. سرمربی موقت و جوان تراکتورسازی در چهار بازی خود روی نیمکت تراکتورسازی موفق شد در وقت قانونی دو برد و دو تساوی کسب کند و سرخ پوشان تبریزی را به جمع هشت تیم برتر جام حذفی برساند و حالا در یک قدمی صعود به جام حذفی قرار دارند. مقام سوم جدول هستند.

با وجود شایعاتی که در مورد آینده مطهری مطرح شد، آنچه مشخص است تلاش ها برای گرفتن مجوز یحیی گل محمدی بی نتیجه بود و این یعنی حمید مطهری تا پایان فصل جاری سکان هدایت تراکتورسازی را برعهده خواهد داشت. مدیران باشگاه تراکتورسازی البته همچنان در تلاش برای گرفتن مجوز گل محمدی هستند و گفته می شود اگر اتفاق خاصی نیفتد از ابتدای فصل آینده با صدور مجوز فعالیت یحیی گل محمدی به عنوان سرپرست کار خود را آغاز خواهد کرد. سرمربی سرخپوشان تبریزی و حمید مطهری رسماً به عنوان دستیار حضور خواهد داشت. او ابتدا به کار خود ادامه می دهد. البته سوم شدن احتمالی تراکتورسازی در لیگ برتر و قهرمانی احتمالی در جام حذفی می تواند معادلات را به نفع مطهری تغییر دهد و او را به گزینه اصلی مدیران باشگاه تبریزی برای هدایت تراکتورسازی تبدیل کند، اما فعلا موضوع این است که او تا پایان فصل خواهد ماند. جاری در راس تراکتور باقی خواهد ماند و سپس مدیران باشگاه تصمیم نهایی را درباره آینده او خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا