اخبار اقتصاد ایران

جای خالی نهاد مردمی در خدمات پس از فروش خودرو/ مردم مجبور به خرید هستند :: افق میهن

نادر وهاب آقایی گفت: نیازمند این هستیم که نهادهای مردمی ایجاد شود و خدمات پس از فروش را از دید مردم ارزیابی کنند که در همه جای دنیا این اتفاق افتاده است.

یک کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو با بیان اینکه سازمان بازرسی، اتحادیه و خدمات پس از فروش در ایران اتحادیه ندارند، به خبرنگار افق میهن گفت: دو مرجع به این موضوع ورود کرده اند.
نادر وهاب آقایی ادامه داد: انجمن صنفی و خدمات پس از فروش صنعت خودرو و انجمن سراسری خدمات پس از فروش که زیر نظر وزارت حراست فعالیت می کنند و هر دو اتحادیه صنفی هستند، مسئولیت رسیدگی به امور مربوط به آن را بر عهده دارند. به این خط کار
وی افزود: اما باید توجه داشت که وقتی یک واحد صنفی وارد این کار می شود به این معناست که منافع اصناف تامین می شود. و ممکن است منافع مردم آنطور که باید در نظر گرفته نشود.

جای خالی موسسه مردمی در خدمات پس از فروش خودرو
یک کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو گفت: باید موسسات مردمی ایجاد کنیم و خدمات پس از فروش را از دید مردم ارزیابی کنیم، همانطور که در تمام دنیا این اتفاق افتاده است.
وهاب آقایی ادامه داد: در حال حاضر چنین نهادی در کشور ما وجود ندارد و جای خالی چنین تشکلی به خوبی احساس می شود.
وی تاکید کرد: شرکت بازرسی سازمان استاندارد در حال حاضر وظیفه بررسی اصالت خدمات پس از فروش انجام شده توسط شرکت ها را دارد که این کار را انجام می دهد.
وهاب آقایی ادامه داد: اما این سازمان بر اساس نیاز دولت تنها به ارزیابی فرآیند کیفی تولید و تحویل محصولات به مشتریان می پردازد و در زمینه خدمات پس از فروش ممکن است نتواند نظر خود را اعمال کند و انجام دهد. تصمیمات مناسب

خدمات پس از فروش در قالب بازاریابی
کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو با اشاره به اینکه خدمات پس از فروش باید در قالب بازاریابی و به نوعی بازاریابی برای شرکت های خودروسازی کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: به همین دلیل است که خدمات پس از فروش گرانی مانند کارت طلایی و … نیز در راستای بازاریابی این موضوع بوده و مشکلی ندارد.
وهاب آقایی گفت: در نتیجه این بازاریابی مشتری می تواند تصمیم بگیرد که از کدام شرکت استفاده کند. اگرچه در حال حاضر بسیاری از شرکت ها مشتریان را مجبور به خرید از آنها می کنند زیرا چاره دیگری وجود ندارد، در نتیجه نارضایتی برای مشتریان نیز به وجود آمده است.
یک کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو گفت: حدود ۱۰ سال است که به دولت هشدار می دهیم که راه را اشتباه رفته و خدمات پس از فروش در کشور به خوبی ارائه نمی شود، اما مفید نبوده است.
مصاحبه: مرجان شرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا