فناوری

جدیدترین نتایج پویش ملی سلامت / سنجش دیابت و فشارخون ۲۴میلیون نفر تا امروز

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از و به نظر می رسیدحسین فرشیدی اظهار داشت: تامین تجهیزات بهداشتی و کیت های تشخیص آزمایشگاهی توسط هیات امنای ارزی انجام می شود.

وی در خصوص اجرای کمپین ملی سلامت با هدف غربالگری فشار خون و دیابت افزود: به ۱۰ روز پایانی کمپین نزدیک می شویم، مهمترین هدف این بود که بتوانیم برنامه سلامت خانواده را معرفی کنیم. سیستم ارجاع به افراد و همچنین در مورد دو عامل خطر مهم. مردم را از سلامت آگاه کنید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: پیش بینی می شود ۵۴ میلیون نفر بالای ۱۸ سال در نظرسنجی شرکت کنند. در حال حاضر حدود ۲۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال و ۲۳ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال فشار خون بالا دارند. در ۱۰ روز پایانی نظرسنجی در نظر داریم با همکاری هلال احمر و بسیج تعداد اکران ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تا صبح امروز ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این غربالگری شرکت کردند و روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، حدود ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون هستند و نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر مشکوک به دیابت هستند و نیاز به آزمایش دارند. تخصصی تر است. به آنها بدهید تا از بیماری خود مطمئن شوند.

فرشیدی تاکید کرد: فشار خون بالا علامتی ندارد، بنابراین اصلاح سبک زندگی و پیشگیری ضروری است و افراد در هر سنی باید حداقل سالی یک بار فشار خون و قند خون خود را اندازه گیری کنند. هر کد ملی که به ما ارجاع داده شده است در اسکن ثبت می شود. و در صورت تشخيص بيمار يا مشكوك به مراكز بهداشتي درماني منطقه مربوطه ارجاع خواهند شد.

وی افزود: اکنون ۱۸۲ شهر در طرح سلامت خانواده شرکت می کنند و تقریباً همه شهرستان ها درگیر این برنامه هستند و با اتمام کار در شهرستان ها بحث استانداردهای ارجاع بیمار از سطح یک به بالاتر و انجام می شود. تمام سطوح ارائه خدمات در استان ها تکمیل خواهد شد. هر زمان که احساس شود سیستم شبکه سلامت در تشخیص بیماری ها نقص دارد، کمپین های مشابهی اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا