فناوری

جدیدترین گزارش Speedtest از کاهش سرعت اینترنت در ایران حکایت دارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دیجیاتو: اسپیدتست گزارشی ماهانه از سرعت اینترنت ثابت و همراه در جهان و کشورهای مختلف منتشر می کند و هم اکنون طبق آخرین گزارش خود در ماه آوریل ۲۰۲۴، سرعت اینترنت همراه در ایران کاهش یافته و سرعت اینترنت ثابت کاهش یافته است. افزایش یافت.

در گزارش Speedtest برای آوریل ۲۰۲۴، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان نسبت به گزارش قبلی به ترتیب افزایش و کاهش یافته است. متوسط ​​سرعت اینترنت موبایل در جهان از ۵۲.۹۸ مگابیت بر ثانیه به ۵۲.۸۷ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت از ۹۳.۲۱ مگابیت بر ثانیه به ۹۳.۶۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران

بر اساس گزارش اسپیدتست فروردین ۲۰۲۴، سرعت اینترنت همراه در کشورمان کاهش یافته، اما سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است. سرعت اینترنت ثابت فروردین ماه در ایران به ۱۴.۲۳ مگابیت بر ثانیه رسید که نسبت به گزارش قبلی با سرعت ۱۳.۷۸ مگابیت بر ثانیه افزایش اندکی را تجربه کرده است. با وجود این افزایش سرعت، رتبه کشورمان تغییری نکرده و همچنان در رتبه ۱۵۶ جهان هستیم.

سرعت اینترنت همراه ایران در آخرین گزارش تست سرعت کاهش یافته و از ۳۶.۱۶ مگابیت بر ثانیه در اسفند ۱۳۹۳ به ۳۵.۶۶ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. علاوه بر این، رتبه کشورمان کاهش یافته و اکنون در رتبه ۷۶ جهان قرار داریم.

اما وضعیت در جهان چگونه است؟ در سطح جهانی، سنگاپور همچنان به ارائه بالاترین سرعت اینترنت ثابت ادامه می دهد. متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت در این کشور ۲۸۴.۰۵ مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم، هنگ کنگ با میانگین سرعت ۲۷۱.۲۹ مگابیت بر ثانیه یک رتبه بهبود یافت. شیلی با سرعت ۲۷۰.۱۹ مگابیت بر ثانیه در جایگاه سوم قرار دارد.

در بخش اینترنت موبایل، قطر همچنان در رتبه اول قرار دارد. متوسط ​​سرعت اینترنت موبایل در این کشور ۳۱۴.۷۸ مگابیت بر ثانیه است. امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۲۷۸.۸۸ مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم و کویت با میانگین سرعت ۲۲۸.۹۶ مگابیت بر ثانیه در رتبه سوم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا