فناوری

جدیدترین گزارش Speedtest: کاهش رتبه اینترنت ثابت و موبایل ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

Speedtest گزارش ماهانه سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشورهای مختلف جهان را منتشر می کند. بر اساس آخرین گزارش تیرماه ۲۰۲۴، با وجود افزایش سرعت، رتبه اینترنت همراه و ثابت در ایران کاهش یافته است.

در گزارش Speedtest برای جولای ۲۰۲۴، میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان کاهش و میانگین سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است. البته باید توجه داشت که این تفاوت بسیار ناچیز است. میانگین سرعت اینترنت همراه و اینترنت ثابت در ماه می در جهان به ترتیب ۵۶.۰۹ و ۹۳.۹۴ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران

بر اساس گزارش اسپیدتست جولای ۲۰۲۴، سرعت اینترنت همراه و اینترنت ثابت در کشورمان افزایش یافته است. با وجود این، رتبه کشور ما در هر دو بخش کاهش یافته است. بر اساس گزارش قبلی، سرعت اینترنت همراه در ایران از ۳۶.۹۷ مگابیت بر ثانیه به ۳۷.۴۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است. رتبه کشورمان برخلاف انتظار با ۴ پله کاهش به ۶۹ رسیده است.

در بخش اینترنت ثابت نیز سرعت افزایش یافته است. سرعت اینترنت ثابت در کشورمان بر اساس گزارش قبلی از ۱۴.۷۷ مگابیت بر ثانیه به ۱۴.۹۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است. این در حالی است که اینترنت ثابت کشورمان با افت ۲ رتبه ای به رتبه ۱۴۶ جهان رسیده است.

امارات متحده عربی با یک پله صعود بالاترین سرعت اینترنت تلفن همراه را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد. متوسط ​​سرعت اینترنت موبایل در این کشور ۳۶۹.۸۵ مگابیت بر ثانیه است. در رده های دوم و سوم نیز قطر و کویت با سرعت های ۳۴۳.۸۴ و ۲۳۲.۱۲ مگابیت بر ثانیه خودنمایی می کنند.

در بخش اینترنت ثابت، امارات متحده عربی در صدر قرار دارد. کاربران در این کشور به سرعت متوسط ​​۲۹۱.۸۵ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. سنگاپور و هنگ کنگ با میانگین سرعت ۲۹۰.۸۶ و ۲۷۷.۲۶ مگابیت بر ثانیه به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا