اخبار بورس

جدی می‌فرمائید؟ پس ما هر سال حقوق و عیدی کارکنان دولت را از کجا در می‌آوریم؟

موضوع هفته: سهامداران عزیز بدانید که دولت سوگند خود را از شما سلب نخواهد کرد.

متأسفانه اگرچه بسیاری از مردم در کوچه و بازار، در تاکسی ها، در جلسات خانگی و … مدام از بی سوادی و ناآگاهی مسئولان و مدیران کشور گلایه می کنند، اما جیب آنها به کرات و به طرق مختلف توسط این مسئولان به اصطلاح بی سواد خالی می شود. . . در این راستا، سهام برخی از شرکت ها (و نه بسیاری از شرکت ها) به دلیل تورم شرم آور و افزایش نرخ دلار در محدوده قیمتی جذاب و ارزشمندی قرار دارند. مشخص نیست که آیا او از سمت خود استعفا می دهد و در چه صنایعی با وضع قوانین غیرحرفه ای پاداش می گیرد.

«اخبار بورس»:
ظاهرا هر ساله وقوع برخی رویدادها و چرخه های ناخوشایند اقتصادی در کشورمان به یک عادت تبدیل شده است و این ربطی به دولت ها و روسای جمهور خاصی ندارد.
به طور سنتی سال‌هاست که نرخ دلار در ماه‌ها و روزهای پایانی سال به طرز نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است، بازار سهام و حمایت از برخی سهام به طرز مشکوکی قوی به نظر می‌رسد، دولت سکه‌های ضرب شده خود را با مبالغ شگفت‌انگیز و نامعقول به مردم می‌فروشد. بازار اوراق قرضه با نرخ‌های سود قابل تامل داغ می‌شود، طرح‌های نوآورانه‌ای مانند پیش‌فروش خودروهای وارداتی ارائه می‌شود و چیزهای زیادی درباره یک چیز می‌گوید:

دولت کسری های شب عید را از جیب مردم تامین می کند

بعید است که کمتر کسی باور کند دولتی که یازده ماه است قیمت دلار را ۵۰ هزار تومان کنترل کرده است، نتواند آن را سرکوب کند. اسفند بگذار ماه طلوع کند مضحک است که فکر کنیم در آخرین ماه سال، مسئولان اقتصادی کشور به فکر حمایت از بازار سرمایه و وضع قوانین عجیب و مضحک مانند تجدید ارزیابی دارایی ها و جبران زیان انباشته خودروسازان بوده اند.

احمقانه است که بپذیریم کارشناسان و مدیران بانک مرکزی نمی توانند نرخ دلار ربع یا نیم سکه را به درستی محاسبه کنند و آن را به جای دلار ۴۲ هزار تومانی اعلامی رسمی، ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به مردم می فروشند.

منظورت جدیه؟  پس حقوق و روزهای مرخصی کارمندان دولت را از کجا دریافت کنیم؟

ساده لوحانه است که حتی یکی از مسئولان اقتصادی کشور نمی تواند جلوی انتشار اوراق ۳۰ درصدی را بگیرد که می تواند آثار بسیار مخربی بر بازار سرمایه، شرکت های تولیدی، بانک ها و تورم داشته باشد.

متأسفانه اگرچه بسیاری از مردم در کوچه و بازار، در تاکسی ها، در جلسات خانگی و … مدام از بی سوادی و ناآگاهی مسئولان و مدیران کشور گلایه می کنند، اما جیب آنها به کرات و به طرق مختلف توسط این مسئولان به اصطلاح بی سواد خالی می شود. .

چند ماه است که در مورد افزایش حقوق ۲۰ یا ۲۵ درصدی بحث می کنند، یقه های خود را پاره می کنند، افزایش حقوق خود را با کشورهای دیگر مانند ترکیه مقایسه می کنند، غافل از اینکه افزایش ۵۰ تا ۶۰ هزار تومانی دلار یعنی کل آنها. افزایش حقوق پوچ است

روزها از شرکت های خودروساز زیان ده و رهبران شکست خورده بازار سرمایه تمجید می کنند و می نویسند، بی آنکه متوجه باشند تنها با چهار نامه بی ارزش منتشر شده، سهام همان شرکت ها را به بالاترین قیمت سال و البته در صف آمریکا می خرند. .

در تمام طول سال مصاحبه های روزانه مسئولان اقتصادی کشور درباره حباب قیمت سکه و نرخ ناچیز دلار تلگرام را می شنوند و می خوانند، اما آخر سال با التماس فراوان، هر سه ماه یک سکه ۸۰ هزار به دستشان می رسد. به ۹۰ هزار تومان همین مسئولان اقتصادی. شما خرید می کنید
برخلاف ادعای بسیاری از مردم کشور، به نظر می رسد مدیران و مسئولان اقتصادی کشور به فراتر از مطالعه و تسلط بر دانش پایه اقتصاد نیاز دارند. افزایش آگاهی مردم لازم به نظر می رسد

برای شما عجیب نیست که یازده ماه از سال شاهد مصاحبه های غرورآفرین رئیس کل بانک مرکزی در مورد کنترل قیمت ارز در روزهای اخیر و کاهش ۲۰ درصدی ارزش پول ملی بوده ایم؟ خبری ازشون نیست؟

منظورت جدیه؟  پس حقوق و روزهای مرخصی کارمندان دولت را از کجا دریافت کنیم؟

به نظر شما نامه های متعدد نهادهای مختلف و بعضا مستقل مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت های ایرانی خودرو و سایپا و حساسیت قابل توجه این موسسات در انتقال نمادهای این شرکت ها به بازار پایه کمی مشکوک نیست. ?

مصاحبه های گویا وزیر اقتصاد درباره ارزش سهام شرکت های فعال در بورس پس از یک سال سکوت و همکاری با دولت در کاهش سود صنایع چیست؟

اگر ارزش سهام درست است و بسیاری از سهام بازار بزرگ با ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزش واقعی خود معامله می شوند، پس چرا صندوق بازنشستگی کشوری بزرگترین فروشنده نماد فولاد در روزهای مثبت سهام آن شرکت است؟ آیا مدیران این صندوق از ارزش سهام شرکت هایی که در اختیار دارند بی اطلاع هستند؟

منظورت جدیه؟  پس حقوق و روزهای مرخصی کارمندان دولت را از کجا دریافت کنیم؟

فروش ۳۰۰ میلیون سهم فولاد توسط صندوق بازنشستگی در چند روز گذشته

آنچه کاملا روشن و شفاف است این است که مواضع و سیاست های دولت و مجلس منتخب انقلابی در قبال بازار سرمایه در ماه ها و سال های آینده تغییر نخواهد کرد. مسئولان و مدیران کشور و طیف فکری نمایندگان مجلس برای اینکه بخواهیم به تغییر سیاست ها و نگرش ها نسبت به بازار سرمایه خوش بین باشیم، کاری ندارند. کاستی های شب عید و روز به روز کارشان با ما تمام شود.

توصیه ما به شما مخاطبان گرامی این است که در خرید سهام شرکت های بزرگ از راهکارهای محتاطانه استفاده کنید. در این راستا، سهام برخی از شرکت ها (و نه بسیاری از شرکت ها) به دلیل تورم شرم آور و افزایش نرخ دلار در محدوده قیمتی جذاب و ارزشمندی قرار دارند. مشخص نیست که آیا او از سمت خود استعفا می دهد و در چه صنایعی با وضع قوانین غیرحرفه ای پاداش می گیرد.

هنگام خرید سهام حساس باشید، توصیه های دیگران را در هیچ شرایطی نپذیرید، همیشه آگاهی را با دقت بالا ببرید و علوم تخصصی بازار سرمایه را مطالعه کنید تا بتوانید از میزان ریسک های سرمایه گذاری خود در بازار سرمایه بکاهید.

به یاد داشته باشید که اولین اصل در بازار سرمایه حفظ سرمایه است و هیچ فرمانده باهوش و قدرتمندی بدون ارتش نمی تواند بجنگد.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا