ترندهای روز

جذاب‌ترین نوشیدنی‌های خنک بهاری! | سایت ایران تحلیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بهار فصل مورد علاقه بسیاری از ما با آب و هوای دلپذیر و سرگرم کننده است. یکی از مواد غذایی که در این فصل به خصوص در خرداد ماه میوه و نوشیدنی خنک است. ترکیبات موجود در نوشیدنی ها با علائم خشکی مبارزه می کند و بدن را در برابر عوامل بیماری زا مانند ویروس های بهاری تقویت می کند. اما کدام نوشیدنی های مخلوط را می توان در فصل بهار تهیه کرد. در ادامه این مطلب ۱۰ نمونه از خوشمزه ترین نوشیدنی های بهاری معرفی شده است.

تفاوت بین ماکت، کوکتل، اسموتی و شیک

حتما تا به حال نام کوکتل، ماکت یا اسموتی و شیک را شنیده اید و برایتان سوال شده است که چه فرقی با هم دارند؟! برای تشخیص تفاوت این نوشیدنی ها بهتر است ابتدا هر کدام را معرفی کنیم.

  • کوکتل: این نوشیدنی از ترکیب الکل تخمیر شده با طعم دهنده های دیگر ایجاد می شود و پایه آن الکلی است.
  • موکتال: نوشیدنی ماکت الکلی ندارد و با استفاده از آب میوه، شربت یا ادویه های مختلف تهیه می شود.
  • اسموتی: نوشیدنی غلیظی که با استفاده از میوه ها، سبزیجات و طعم دهنده های مختلف تهیه می شود اسموتی نام دارد.
  • شیک: انواع شیک با ترکیبی از میوه ها، طعم دهنده ها و لبنیات تهیه می شوند و به همین دلیل طعم متفاوتی دارند.

با توجه به آنچه گفته شد متوجه تفاوت این نوشیدنی ها خواهید شد. تفاوت اصلی بین کوکتل و ماکت در استفاده از پایه الکلی است. (البته در کافه های ایرانی کوکتل بدون الکل تهیه می کنند که نکته جالبی است!!) تفاوت اسموتی و شیک را در استفاده از لبنیات هم می توان جست.

اسموتی ها و نوشیدنی های خنک بهاری

اکنون که تفاوت نوشیدنی های خنک را می دانید، با چند نمونه از محبوب ترین نوشیدنی های تابستانی که بهترین ایران تحلیل برای روزهای گرم هستند آشنا خواهید شد.

۱. موهیتو

انواع موهیتو یکی از محبوب ترین نوشیدنی های خنک است که برای سرو در مهمانی ها گزینه مناسبی به حساب می آید. برای تهیه موهیتو به شکر، آب لیموترش تازه، برگ نعنا و آب گازدار نیاز دارید. برای تهیه موهیتو برگ نعناع را بکوبید و با مواد دیگر مخلوط کنید. البته در تهیه موهیتو از میوه های دیگر نیز می توان استفاده کرد.

۲. اسموتی موز

انواع اسموتی با موز فقط شامل یک نوشیدنی نمی شود. در واقع نوشیدنی های مختلفی را می توان با ترکیب موز با بسیاری از میوه های دیگر تهیه کرد. از انواع اسموتی با موز می توان به ترکیب موز و توت فرنگی، موز و هلو، موز و گیلاس و دیگر ترکیبات جالب اشاره کرد. با افزودن شیر به این میوه ها می توانید انواع میلک شیک موزی تهیه کنید.

۳. اسموتی انبه

اسموتی با انبه نیز نوشیدنی محبوب و مغذی است. یکی از جذاب ترین ترکیب ها از مخلوط انبه، موز و تکه های یخ ساخته شده است. البته در تهیه اسموتی انبه می توانید با توجه به ذائقه خود از میوه های دیگر نیز استفاده کنید. همچنین می توانید مواد دیگری مانند شیر سرد و عسل را به ترکیب موز و انبه اضافه کنید.

۴. لیموناد

لیموناد یک نوشیدنی خنک، خوشمزه و جشن بهار و تابستان است که به روش های مختلفی تهیه می شود. برای تهیه یک لیموناد ساده، آب و شکر را حرارت دهید تا به قوام مناسبی برسد. وقتی شربت خنک شد، برگ نعنا، آب لیموترش تازه و برش های لیمو را اضافه کنید. البته از مواد دیگری مانند آب گازدار، هلو یا سایر میوه ها نیز می توان در تهیه لیموناد استفاده کرد.

۵. مارگاریتا

مارگاریتا این نوشیدنی خنک و تابستانی است که تاریخچه آن به مکزیک باز می گردد. برای تهیه مارگاریتا به نعناع خشک، لیموترش تازه، یخ، نوشابه و آب سرد نیاز دارید. نعنا خشک و یخ را در مخلوط کن بریزید و پوست لیموها را بگیرید. حالا تمام مواد را به مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید خوب مخلوط شوند.

۶. اسموتی با طالبی

جذاب ترین نوشیدنی های خنک بهاری!

طالبی یکی از میوه های خوشمزه تابستانی است که در تهیه انواع اسموتی از آن استفاده می شود. اسموتی با طالبی را می توان با میوه های دیگر مانند توت فرنگی، هندوانه و انبه ترکیب کرد. طالبی طعم شیرینی دارد، اما اگر میوه شما به اندازه کافی شیرین نیست، کمی عسل به اسموتی خود اضافه کنید.

۷. اسموتی هلو و آناناس

آناناس یکی از میوه های استوایی است که در ترکیب با هلو اسموتی خوشمزه ای ایجاد می کند. این طعم جذاب گرمسیری را می توان برای مهمانی ها نیز سرو کرد. تکه های آناناس، هلو، عسل و یخ را در مخلوط کن بریزید تا نوشیدنی خود را آماده کنید. البته در صورت تمایل می توانید شیر را نیز به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید.

۸. اسموتی کرفس و سیب

اگر به دنبال نوشیدنی تابستانی هستید که رژیمی محسوب می شود، کرفس را فراموش نکنید. ترکیب کرفس و سیب سبز یک اسموتی سبز و غنی است که به چربی سوزی کمک می کند. برای تهیه آن یک راه آسان دارید، فقط کرفس، سیب و تکه های یخ را در مخلوط کن بریزید.

۹. میلک شیک گیلاس

با آلبالو می توانید یک میلک شیک خوشمزه تهیه کنید که برای تهیه آن به گیلاس، بستنی وانیلی و شیر نیاز دارید. پس از مخلوط کردن تمام مواد در مخلوط کن، نوشیدنی را در لیوان ریخته و با شربت شکلات تزئین کنید. گیلاس حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و از میوه های مغذی محسوب می شود.

۱۰. شربت نیشکر

شربت سکنجبین یکی از نوشیدنی های معروفی است که طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی با استفاده از آب، شکر، نعناع، ​​سرکه، خیار، یخ و زعفران تهیه می شود. ابتدا آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا شربت غلیظ شود. سپس زعفران و سرکه و نعنا را اضافه کرده و مدتی بجوشانید. بعد از خنک شدن مواد، مقداری از شربت، خیار رنده شده و آب را داخل لیوان بریزید تا نوشیدنی آماده شود.

نوشیدنی های بهاری؛ خنک، خوشمزه و سالم

بهار با زیبایی های فراوان یکی از جذاب ترین فصل های سال است. نوشیدنی های بهاری مانند موهیتو که در این مقاله معرفی شده اند می توانند شادابی بدن را افزایش دهند. البته این نوشیدنی ها آب از دست رفته بدن را نیز تامین می کنند و حاوی مواد مغذی مختلفی هستند. پس در بدو ورود خرداد نوشیدنی های خنک را در طول ماه و بعد از آن فصل گرم فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا