ورزشی

جذاب‌ترین پنالتی تاریخ فوتبال ایران

هفت سال از روزی که شاهد یکی از عجیب ترین پنالتی های تاریخ فوتبال ایران در لیگ برتر بودیم می گذرد. پنالتی که مسی و سوارز سه روز قبل از این بازی در لالیگا و در بازی بارسلونا مقابل سلتاویگ به ثمر رساندند، توسط مهدی طارمی و رامین رضاییان مقابل سپاهان تکرار شد تا اتفاق جالبی در ال کلاسیکوی فوتبال ایران رقم بخورد.

این بازی از هفته بیست و دوم لیگ شانزدهم برگزار شد و پرسپولیس برونکو پس از شکست تلخ مقابل استقلال در شهرورد پا به آن گذاشته بود. در طرف مقابل سپاهانی قرار داشت که با عبدالله ویسی خوش و بش نکرد و در رده ششم جدول قرار گرفت.

نیمه اول این دیدار با وجود چندین موقعیت گلزنی از سوی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا بتوانیم به استقبال یکی از جذاب ترین نیمه های دوم تاریخ پرسپولیس و سپاهان برویم. در دقیقه ۵۵ بازی بود که مهدی طارمی کارشناس موفق شد یک پنالتی را از دروازه بان برزیلی سپاهان بگیرد. حالا چراغ همه موبایل ها روشن بود و هواداران پرسپولیس در حال فیلمبرداری از گل احتمالی رامین رضاییان بودند.

رضاییان طارمی

بازیکنان سپاهان پشت سر رضاییان به لی ویلسون اشاره می کنند تا مسیر احتمالی شوت را تقلب کند اما فوق ستاره آن روزهای پرسپولیس همه را شگفت زده کرد. رامین به آرامی توپ را به سمت راست خود کوبید تا مهدی طارمی از پشت محوطه وارد شود و مقابل دروازه بان زانو زده سپاهان با یک پا دروازه را باز کند. بازیکنان سپاهان از جمله حاج صفی به این گل اعتراض کردند اما این جزو قانون فوتبال است و گل کاملا درست بود.

در دقیقه ۸۰ بازی سوت داور به سود سپاهان به صدا درآمد و یک پنالتی برای شاگردان ویسی اعلام شد تا طلایی ها فرصتی برای تساوی بازی پیدا کنند.

طالب ریکانی جوان پشت توپ ایستاد و با یک ضربه محکم به مرکز دروازه بیرانوند نتیجه را ۱-۱ کرد. اما این پایان بازی نبود و در جشنواره پنالتی ها یک پنالتی دیگر برای پرسپولیس اعلام شد و رامین دوباره پشت توپ ایستاد. نکته جالب اینجاست که این احسان حاج صفی بود که بار دیگر این پنالتی را روی مهدی طارمی انجام داد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

این بار اما خبری از حرکت مخاطره آمیز نبود و خود رامین با یک ضربه دقیق توپ را به گوشه دروازه سپاهان کوبید تا پرسپولیس برای دومین بار پیش بیفتد و در نهایت به برتری ۲-۱ برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا