اخبار بورس

جذابیت تجدید ارزیابی تنها برای سهامداران

با توجه به تجدید ارزیابی دارایی ها، پول جدیدی به شرکت تزریق نمی شود.

دلیل جذابیت این نوع افزایش سرمایه برای سهامداران را می توان بر قیمت سهم تقسیم کرد و در درصد افزایش سرمایه به عنوان سهام جایزه ضرب کرد.

جذابیت تجدید ارزیابی فقط برای سهامداران

«اخبار بورسا»:

احسان مدنی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیلوی با اشاره به فضای ایجاد شده در بازار سرمایه با موضوع تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها، گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها پول جدیدی برای شرکت به ارمغان نمی آورد، بلکه تنها از نظر حسابداری منجر می شود. به یک تغییر در ساختار صورتهای مالی در ترازنامه؛ بنابراین این نوع افزایش سرمایه در عملیات شرکت تاثیری بر تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد.

وی ادامه داد: دلیل جذابیت این نوع افزایش سرمایه برای سهامداران این است که قیمت سهم به عنوان سهام جایزه با توجه به درصد افزایش سرمایه تقسیم و ضرب می شود.البته قیمت ها در برخی از شرکت هایی است که قابلیت تبدیل بالا دارند درصدها، زیر قیمت اسمی، یعنی به زیر صد تومان می رسند که به آن وضعیت سهام پنی می گویند، صرف نظر از نوع شرکت و سود یا زیان شرکت، در بلندمدت منطقی است. تعداد قیمت سهم در حال رشد است.

برای سرمایه گذاری ها قطعاً معیاری برای سودآوری عملیاتی شرکت ها وجود دارد، اما؛ برای افرادی که به دنبال نوسانات یا سودهای موقت هستند، با توجه به تورم حاکم بر کشور، شرکت هایی با دارایی های بزرگ جذاب می شوند و امکان افزایش سرمایه به دلیل تجدید ارزیابی جذاب می شود.

احسان مدنی در خصوص مولفه های مهم ارزش منصفانه توضیح داد: ارزش منصفانه حسابداری مبلغی است که یک خریدار آگاه و مایل و یک فروشنده آگاه و مایل می توانند در یک معامله واقعی و در شرایط عادی با یکدیگر مبادله کنند. محصولات خلاقانه شرکت و عملکرد کارکنان به طور مستقیم و گاهی غیرمستقیم بر ارزیابی ارزش منصفانه زمین قهوه ای شرکت تأثیر می گذارد، بنابراین این دو دسته کاملاً از هم جدا نیستند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره موضوع بیشترین فروش در روزهای اخیر با سهامداران عمده گفت: من به رفتار منطقی اکثریت سهامداران عمده اعتقادی ندارم، همچنین ورود پول به بازار ایران با این تعریف تعریف می شود. خرید و فروش قانونی و خرید واقعی و در این زمینه امکان رفتار غیرمنطقی وجود دارد، اما; به طور معمول سهامداران عمده حقوقی زمانی بیشترین سود را دارند که با اشتیاق و به مرور زمان خرید می کنند و می توانند میانگین خرید بسیار پایینی را ثبت کنند و در هنگام فروش نیز احتمال فروش زیر بهینه بسیار بالاست.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا