ترندهای روز

جراحان بریتانیایی اولین عمل جراحی را با استفاده از هدست اپل ویژن پرو انجام دادند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اگرچه هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو ۳۵۰۰ دلاری مخالفان خود را دارد، اما استفاده از آن در سازمان ها و سایر بخش ها می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به عنوان مثال، در انگلستان، جراحان اولین جراحی را با استفاده از این هدست انجام دادند.

این جراحی مربوط به بازسازی ستون فقرات بود که در بیمارستان خصوصی کرامول لندن انجام شد. پرستاری که در کنار جراح کار می کرد از هدست اپل ویژن پرو برای تهیه و ایران تحلیل ابزار مناسب استفاده کرد.

اپل امیدوار است که اپل ویژن پرو بتواند در زمینه های مختلف از جمله در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت در حال بررسی استفاده از هدست واقعیت ترکیبی خود در زمینه های مختلف است. به گفته برخی از تحلیلگران، این محصول قدرتمند اپل می تواند تغییراتی انقلابی در حوزه فناوری ایجاد کند.

ترمیم ستون فقرات یک بیمار در بریتانیا با استفاده از هدست اپل ۳۵۰۰ دلاری

در طی یک عمل جراحی برای ترمیم ستون فقرات یک بیمار در بیمارستان خصوصی کرومول در لندن، پرستاری که در کنار جراح کار می کرد از اپل ویژن پرو استفاده کرد. این اولین جراحی در بریتانیا است که از هدست واقعیت ترکیبی اپل استفاده می کند.

نرم افزاری که در هدست اپل در حین جراحی استفاده شد متعلق به شرکت آمریکایی eXeX است که برنامه های مشابهی را برای HoloLens مایکروسافت توسعه داده است. طبق بیانیه مطبوعاتی، این هدست واقعیت ترکیبی به پرستاران و تکنسین‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت هولوگرافیک و بدون لمس جراحی را زیر نظر داشته و عمل را ادامه دهند. این نرم افزار همچنین بر هر مرحله از عمل نظارت می کند و می تواند میزان موفقیت عمل را در مقایسه با روش های قبلی انجام شده توسط جراحان دیگر اندازه گیری کند.

سووی ورهو، پرستار بیمارستان لندن می گوید: «این روش خطای انسانی را از بین می برد و حدس و گمان را به حداقل می رساند یا حتی از بین می برد. همچنین این روش باعث افزایش اعتماد به نفس در جراحی می شود».

این اولین بار بود که VisionPro در طی یک عمل جراحی در بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. ماه گذشته این دستگاه برای اولین بار در اتاق عمل مورد استفاده قرار گرفت. یک جراح مغز و اعصاب در اورلاندو، فلوریدا، از آن در طی چندین عمل جراحی بازسازی ستون فقرات استفاده کرده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا