ترندهای روز

جراحی برای تغییر رنگ چشم؛ داشتن چشمان رنگی به چه قیمت؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: به نظر می رسد محدودیتی برای دستیابی افراد به ظاهر «ایده آل» وجود ندارد. حتی اگر هزینه زیادی داشته باشد.

چه این تغییرات با تزریق چربی به باسن، تراشیدن دندان ها، یا استفاده از ایمپلنت های دندانی، یا برداشتن قسمت هایی از پوست سر و بازگرداندن آن ها برای درمان طاسی باشد، همیشه داوطلبانی هستند که با وجود خطرات احتمالی حاضر به پرداخت هزینه هستند. .

جراحی های زیبایی به اینجا ختم نمی شود و امروزه برخی از افراد برای تغییر رنگ دائمی چشم خود تحت عمل جراحی قرار می گیرند. این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد، مانند گذاشتن ایمپلنت رنگی برای تغییر ظاهر عنبیه، خالکوبی عنبیه، یا استفاده از لیزر برای کاهش یا حذف ملانین (رنگدانه ای که رنگ چشم را تعیین می کند).

عنبیه حلقه رنگی است که مردمک را احاطه کرده است و بیش از آن پیچیده و زیبا است و از دو لایه ماهیچه نازک تشکیل شده است که نمی توانیم آنها را کنترل کنیم. این ماهیچه ها وظیفه کوچک شدن و بزرگ شدن اندازه مردمک و عنبیه را بر عهده دارند تا میزان نور وارد شده به چشم را کنترل کنند. همچنین این ماهیچه ها از سلول های گیرنده حساس داخل چشم در برابر آسیب دائمی محافظت می کنند.

عنبیه همچنین دارای دو لایه است که حاوی رنگدانه ای به نام ملانین است که رنگ چشم شما را تعیین می کند. شش رنگ اصلی شناخته شده قهوه ای، کهربایی، فندقی، سبز، آبی و خاکستری هستند.

اگر رنگدانه زیادی در هر دو لایه عنبیه خود داشته باشید، رنگ چشم‌های شما تیره‌تر می‌شود، مانند قهوه‌ای که رایج‌ترین رنگ چشم در جهان است و حدود ۸۰ درصد از جمعیت جهان این رنگ را دارند. اگر رنگدانه کمتری در لایه جلویی داشته باشید، ممکن است چشمان شما فندقی یا سبز باشد که نادرترین رنگ‌ها هستند و تنها ۲ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. افرادی که در لایه جلویی ملانین ندارند یا اندکی دارند چشمان آبی یا خاکستری خواهند داشت.

جراحی چشم دو هزار سال قدمت دارد

جراحی چشم به خصوص عنبیه مدت زیادی است که انجام می شود. انجام عمل جراحی “آب مروارید” برای درمان آب مروارید به قرن پنجم قبل از میلاد برمی گردد و نقاشی زخم های چشم بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد.

تا سال های اخیر این عمل ها برای بازسازی عنبیه یا ترمیم عیوب انجام می شد. اما در حال حاضر، روش های آرایشی برای تغییر رنگ دائمی عنبیه به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

کراتوپیگمنتیشن یا خالکوبی قرنیه نمونه ای از این روش هاست که در آن یک سری برش های سوزنی کوچک در قرنیه (لایه محافظ شفاف چشم) ایجاد می شود و رنگدانه هایی به لایه داخلی تزریق می شود تا رنگ آن برای همیشه تغییر کند. این تکنیک سابقه ای هزار ساله دارد و از انواع رنگدانه ها از جمله دوده استفاده شده است.

در مقابل، استفاده از لیزر برای حذف رنگدانه از لایه بیرونی عنبیه می تواند چشمان قهوه ای را به آبی روشن یا خاکستری تبدیل کند. آنها با استفاده از لیزر، رنگدانه و سلول های تولید کننده رنگدانه را می سوزانند. این تکنیک تنها برای تغییر رنگ از تیره به روشن قابل استفاده است و برای افرادی که می خواهند رنگ چشم خود را تیره کنند، کار نمی کند، زیرا در حال حاضر امکان افزودن ملانین بیشتر به عنبیه وجود ندارد.

کوری چشم به منظور ترمیم ابرو!

روش های دپیگمانتاسیون برای اولین بار برای درمان ملانوئیدوز پوست در چشم ایجاد شد. در این بیماری سلول های رنگدانه به جای نقاط مورد نیاز، سایر قسمت های چشم مانند سفیدی چشم را تیره می کنند. این وضعیت ممکن است به چندین دوره درمان نیاز داشته باشد، اما درمان معمولاً دائمی است، همانطور که تغییرات زیبایی نیز وجود دارد.

کراتوپیگمنتیشن و لیزر هر دو خطر عفونت بالایی دارند زیرا لایه‌های خارجی چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این روش ها همچنین می توانند باعث حساسیت به نور و تغییرات بینایی از جمله کوری، نازک شدن و پارگی قرنیه، آب مروارید و گلوکوم شوند. برخی از بیمارانی که تحت کراتوپیگمانتاسیون قرار گرفته اند حتی از درد چشم در حین ام آر آی شکایت دارند.

روش دیگری که برخی افراد برای تغییر رنگ چشم خود استفاده می کنند، کاشت سیلیکونی در چشم است. یکی از مدل های اینستاگرام با انجام این عمل جراحی ۵۰ درصد بینایی یک چشم و ۸۰ درصد بینایی چشم دیگر خود را از دست داد و او را به حالتی رساند که بینایی اش به کیفیت یک چشم ۹۰ ساله کاهش یافت. فرد مسن

این ایمپلنت ها همچنین دارای خطر بالایی برای عفونت و سایر عوارض مانند تغییر شکل چشم و اختلال در فشار مایعات داخل چشمی بر روی عصب بینایی هستند. از آنجایی که این عصب بینایی را کنترل می کند، در صورت فشرده شدن می تواند منجر به نابینایی شود.

اگر یکی از این روش‌ها را در نظر می‌گیرید، از خود بپرسید که آیا واقعاً ارزش دارد که بینایی خود را به دلیل ناراضی بودن از رنگ چشم خود از دست بدهید؟

فراموش نکنید که یک راه مطمئن و دائمی برای تغییر رنگ چشم استفاده از لنزهای رنگی تجویزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا