ارزهای دیجیتال

جریان‌های دارایی به سمت صندوق‌های جدید بیت کوین

به گزارش ایران تحلیل، سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال در این هفته شاهد لحظه ای تاریخی بود. زیرا صندوق های ETF بیت کوین تازه راه اندازی شده بالاترین ورودی روزانه را از زمان راه اندازی خود ثبت کرده اند.

به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ ETF، این سرمایه ها تنها در روز چهارشنبه ۹۱۳.۶ میلیون دلار جمع آوری کردند که گامی بزرگ در توسعه محصولات مالی مبتنی بر رمزنگاری است.

این جریان ورودی، کل دارایی های تحت مدیریت این صندوق ها را که هفته گذشته راه اندازی شد، به ۲.۹ میلیارد دلار می رساند. قابل ذکر است، این اعداد شامل صندوق بیت کوین Grayscale (GBTC)، بزرگترین و پرمعامله ترین ETF بیت کوین نمی شود. GBTC که در ۱۱ ژانویه به ETF تبدیل شد، سال ها پیش بیش از ۶۰۰۰۰۰ بیت کوین جمع آوری کرده بود.

با این حال، علیرغم اندازه و تاریخچه خود، GBTC از زمان تبدیل شدن به یک ETF با خروج سرمایه ثابت روبرو بوده است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران از بیت‌کوین‌های قدیمی دور می‌شوند یا تمرکز خود را روی ETFهای بیت‌کوین جدیدتر و ارزان‌تر که توسط نام‌های بزرگی مانند BlackRock و Fidelity ارائه می‌شوند، تغییر می‌دهند.

نوسانات و انتقال سرمایه در صندوق های بیت کوین

تنها در روز چهارشنبه، Grayscale 450.6 میلیون دلار خروجی ثبت کرد که مجموع خالص خروجی های خود را از زمان آغاز به کار به عنوان ETF به ۱.۶ میلیارد دلار رساند. با این حال، ورودی خالص کلی به تمام ETF ها بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار بود.

پس از راه اندازی این ETF های جدید بیت کوین، وجوه و محصولات سرمایه گذاری مشابه نیز با کاهش مواجه شدند. ProShares Bitcoin Strategy Fund (BITO)، یک ETF آتی بیت‌کوین که در اکتبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، شاهد کاهش دارایی‌های تحت مدیریت آن در روز سه‌شنبه از ۲.۲۸ میلیارد دلار قبل از تایید ETF نقطه‌ای بود. دلار. MicroStrategy، بزرگترین دارنده شرکتی بیت کوین در جهان، نیز از پنجشنبه گذشته با ۲۵ درصد کاهش به ۵۰۰ دلار رسیده است.

استخراج کنندگان بیت کوین مانند CleanSpark (CLSK) نیز شاهد کاهش قابل توجه بیش از ۳۰ درصدی بودند. قیمت بیت کوین خود نیز از این تغییرات در امان نمانده است و از هفته گذشته تقریباً ۱۱ درصد کاهش یافته و به ۴۱۲۵۰ دلار رسیده است. ETF های تازه راه اندازی شده مانند صندوق بیت کوین iShares (IBIT) هنوز یک روز عملکرد مثبت را ثبت نکرده اند. با این حال، علاقه به ETF های بیت کوین همچنان بالاست.

Coinbase (COIN) که به عنوان نگهبان بیت کوین برای اکثر ارائه دهندگان ETF عمل می کند، همچنین از سال تا به امروز ۱۹ درصد کاهش یافته است. این روند نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می کند.

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می دهد، این ETF های جدید بیت کوین نشان دهنده تغییر قابل توجهی در چشم انداز سرمایه گذاری است و راه های قابل دسترس و تنظیم شده تری را برای سرمایه گذاری در بیت کوین ارائه می دهد. در حالی که بازار فراز و نشیب های معمول خود را تجربه می کند، علاقه به این ETF ها نشان دهنده پذیرش و بلوغ فزاینده ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی قانونی در دنیای مالی است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا