ارزهای دیجیتال

جریمه‌های سنگین شرکت‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

به گزارش ایران تحلیل:






سرکوب بی‌سابقه قانونی منجر به ۵.۸ میلیارد دلار جریمه برای شرکت‌های ارز دیجیتال شده است که بیشتر از جریمه‌های بخش مالی سنتی است.



به گزارش ایران تحلیل، تغییر چشم انداز نظارتی مالی در فضای رمزنگاری باعث شده است که تعداد جریمه های اعمال شده بر شرکت های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ از همتایان سنتی خود بیشتر شود. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط فایننشال تایمز، شرکت‌های ارز دیجیتال به دلیل عدم انجام کنترل‌های لازم برای مشتری و کنترل‌های مبارزه با پولشویی با ۵.۸ میلیارد دلار جریمه مواجه می‌شوند. در مقایسه، موسسات مالی سنتی فقط ۸۳۵ میلیون دلار جریمه برای موارد مشابه پرداخت کردند که کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر است. در عین حال میزان جریمه های پرداختی شرکت های ارز دیجیتال ۶۰۰ درصد افزایش یافت.

این تفاوت قابل توجه در جریمه ها عمدتاً به دلیل تسویه حساب عظیم ۴.۳ میلیارد دلاری بایننس با وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه نوامبر بود. این تسویه حساب یکی از بزرگترین در صنعت بود و به استعفای موسس و مدیر عامل بایننس Changpeng Zhao (CZ) منجر شد.

افزایش قوانین نظارتی برای شرکت های ارز دیجیتال

دنیس کلهر، مدیر عامل Better Markets مستقر در واشنگتن، به فایننشال تایمز گفت که افزایش فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه در پرونده‌های ارزهای دیجیتال پرمخاطب، رگولاتورها و دادستان‌ها را مجبور به تغییر جهت و منابع کرده است. او توافق بایننس را هشداری به شرکت‌های ارزهای دیجیتال می‌داند تا رفتار بد را متوقف کنند و از بدتر شدن آن جلوگیری کنند.

پیش از این، بخش بانکی پیشرو در پرداخت جریمه برای نقض قوانین مبارزه با پولشویی بود. به عنوان مثال، جریمه ۸.۹ میلیارد دلاری BNP Paribas در سال ۲۰۱۵، بزرگترین بخش از جریمه های ۱۱.۳ میلیارد دلاری جرایم مالی در آن سال بود. علاوه بر این، جریمه ۵ میلیارد دلاری گلدمن ساکس در سال ۲۰۲۰ نیمی از جریمه های مربوطه در سال جاری بود.

کمیسیون تجارت کالا (CFTC) در نوامبر اعلام کرد که تقریباً نیمی از اقدامات اجرایی خود در سال گذشته شرکت‌های ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده است. موارد قابل توجه شامل مواردی علیه بایننس و همچنین شرکت‌های ورشکسته ارزهای دیجیتال FTX و سلسیوس و رهبران سابق آن‌ها سام بنکمن-فرید و الکس ماچینسکی است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا