ارزهای دیجیتال

جریمه ١٠٠ برابری بهای برق برای استخراج غیرمجاز رمزارز







مدیرکل اطلاعات و فناوری های نوین توانیر به تصمیمات وزارت نیرو و گردشگری در خصوص برخورد با ارزهای رمزنگاری شده غیرقانونی اشاره کرد و گفت: افرادی که به استخراج غیرقانونی ارزهای رمزنگاری شده می پردازند، باید بهای برق مصرف شده برای استخراج ارزهای دیجیتال را بپردازند. بالاترین قیمت که معادل ۱۰۰ برابر نرخ صادرات است



به گزارش ایران تحلیل، حامد احمدی خاطرنشان کرد: این هزینه ها در ماه های گرم دو برابر می شود، علاوه بر آن هزینه های کشف، دستکاری کنتور و خسارت وارده به شبکه نیز محاسبه و پوشش داده شده است و در صورت تکرار، انشعاب انجام می شود. نیز جمع آوری شود.

احمدی با بیان اینکه با وجود پرداخت تمامی جرایم فوق، عاملان آن به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، ادامه داد: تمامی موارد ذکر شده حاکی از آن است که خطر استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه هر ماینر به تنهایی به اندازه یک کولر گازی برق مصرف می کند، خاطرنشان کرد که روش های مختلفی برای شناسایی ماینرهای ارز دیجیتال وجود دارد. مهم ترین آنها همکاری شهروندان در معرفی ماینرهای غیرمجاز است که در این صورت به ازای هر میلیون معدنکار تا سقف ۲۵ میلیون تومان جایزه می شود.

در عین حال، مدیرکل اطلاعات و فناوری های نوین توانیر نیز از افزایش پاداش کاشفان مزارع ارزهای دیجیتال خبر داد و گفت: در صورت کشف مزرعه ارزهای دیجیتال، پاداش معرفی کنندگان تا سقف افزایش می یابد. ۵۰ میلیون تومان.

وی همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های مصرف هر یک از شرکت‌کنندگان و تحلیل داده‌های کنتورهای هوشمند نصب شده در پست‌های عمومی را از دیگر راه‌های شناسایی استفاده‌های غیرمجاز برای استخراج ارزهای دیجیتال عنوان کرد و با اشاره به همکاری نهادهای نظارتی، اطلاعاتی و انتظامی در موضوع شناسایی ماینرهای غیرمجاز اشاره کرد. وی گفت: خوشبختانه همکاری ها صورت گرفته و موفقیت های بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده است.

به گفته احمدی، بیشتر کشفیات رمزارزهای غیرقانونی مربوط به تاسیسات صنعتی است که توانایی تولید ندارند و اکنون به استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال روی آورده اند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا