اقتصاد جهان

جریمه 2 میلیون دلاری شرکت هواپیمایی امارات در آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، وزارت حمل و نقل آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که خطوط هوایی امارات را به دلیل پرواز به مناطق ممنوعه ۱.۶ میلیون یورو (۱.۸ میلیون دلار) جریمه کرده است.

دلیل جریمه، پروازهای متعدد از دسامبر ۲۰۲۱ تا آگوست ۲۰۲۲ در مسیر بین ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی از طریق عراق است.

امارات، که مقر آن در امارات متحده عربی است، به دلیل انجام پروازهای مشابه در سال ۲۰۲۰ جریمه شد و موافقت کرد که این تخلف را تکرار نکند.

JetBlue و Emirates شراکتی داشتند که در آن JetBlue بلیط های پروازهای امارات را به گونه ای می فروخت که گویی هواپیمای خودش بود.

ایالات متحده به خطوط هوایی خارجی اجازه می دهد تا پروازهایی را که تحت نام یا کد یک شرکت هواپیمایی ایالات متحده فروخته می شوند، انجام دهند، مشروط بر اینکه از محدودیت های اداره هوانوردی فدرال پیروی کنند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) خطوط هوایی این کشور را از پروازهای زیر ۳۲۰۰۰ پایی بر فراز عراق به دلایل ایمنی منع کرده است.

بر اساس یک توافق، امارات اعلام کرد که پروازها باید بالای ۳۲۰۰۰ فوت باقی بمانند و تنها زمانی پایین بیایند که توسط کنترلرهای ترافیک هوایی هدایت شوند.

بر اساس این قرارداد، اگر امارات به مدت یک سال محدودیت های ایالات متحده را نقض نکند، ۲۸۰۰۰۰ یورو (۳۰۰۰۰۰ دلار) لغو خواهد شد.

امارات و جت بلو در اکتبر ۲۰۲۲، ماه‌ها قبل از اینکه امارات به توافقی مشابه با خطوط هوایی متحده دست یابد، به همکاری مشترک خود پایان دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا